آمریکا از حملات پهپادی ارتش یمن علیه عربستان عمیقا ابراز نگرانی کرد

به گزارش تور یونان ارزان، پس از شروع موج جدیدی از حملات پهپادی ارتش یمن علیه اهداف نظامی در عربستان سعودی در پاسخ به محاصره این کشور، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با همتای سعودی خود عمیقا از این حملات ابراز نگرانی کرد.

آمریکا از حملات پهپادی ارتش یمن علیه عربستان عمیقا ابراز نگرانی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، شامگاه پنجشنبه، اطلاع داد که فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر امور خارجه این کشور تماسی تلفنی از آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دریافت نموده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد که دو طرف در این گفت و گوی تلفنی به روابط راهبردی و راه های توسعه آن در تمامی سطوح و پرداخته اند و آخرین تحولات منطقه مورد بحث و آنالیز قرار داده اند.

در همین خصوص، خبرگزاری آلمان با دریافت نسخه ای از بیانیه ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ارتباط با این گفت و گوی تلفنی بخشی از جزئیات آن را منتشر کرد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم، امروز (آدینه)، به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش داد که آمریکا در این تماس تلفنی نگرانی عمیق خود را از حمله اخیر ارتش یمن علیه فرودگاه بین المللی ابها ابراز داشته است.

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا بر پایبندی آمریکا به شراکت راهبردی و بلندمدت خود با عربستان سعودی و یاری به این کشور در دفاع از خود تأکید نموده است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن به تازگی موج جدیدی از حملات پهپادی خود را علیه اهداف نظامی در خاک عربستان سعودی شروع نموده است به نحوی که منابع سعودی در روزهای گذشته دست کم از ارسال پنج پهپاد انتحاری به سمت منطقه ها جنوبی عربستان اطلاع دادند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن تا این لحظه هیچ بیانیه ای در این ارتباط صادر ننموده است و ادعای ائتلاف سعودی درباره رهگیری پهپادها را رد یا تأیید ننموده است.

با این حال، ائتلاف سعودی، روز سه شنبه، پس از ادعای رهگیری دو فروند پهپاد انتحاری یمنی بر فراز فرودگاه بین المللی ابها در جنوب غرب عربستان شده بود، رسما اذعان کرد که در پی حمله دوم، هشت نفر مجروح شده اند.

او بعلاوه مدعی شده بود که در پی حمله دوم، به یک هواپیمای غیرنظامی خسارت وارد شده است.

ارتش یمن همیشه تأکید نموده است که تا زمان تداوم محاصره و حملات ائتلاف سعودی علیه اراضی یمن به حملات مشروع خود علیه اهداف نظامی در خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و توسعه فقر، بیکاری و توسعه بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می دهند نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، 8.4 میلیون نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1850

به "آمریکا از حملات پهپادی ارتش یمن علیه عربستان عمیقا ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از حملات پهپادی ارتش یمن علیه عربستان عمیقا ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید