ائتلاف صدر برای حمایت از الزرفی شرط گذاشت

به گزارش تور یونان ارزان، فارس نوشت: نماینده ائتلاف سائرون در مجلس عراق تاکید کرد که حمایت از الزرفی منوط به پایبندی او به نقشه راه سیاسی مورد توافق و عدم امتیازدهی به جناح های سیاسی برای تصدی نهایی پست نخست وزیری است.

ائتلاف صدر برای حمایت از الزرفی شرط گذاشت

ریاض المسعودی نماینده ائتلاف سائرون در مجلس عراق، امروز (چهارشنبه - 18 مارس) گفت، در صورتی که عدنان الزرفی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق به گروه های سیاسی برای دستیابی نهایی به پست نخست وزیری امتیازدهی کند، سائرون وی را رد خواهد کرد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه شرح داد: موضع سائرون درباره مامور شدن الزرفی به تشکیل کابینه، همان موضع سید مقتدی الصدر است. ما به میزانی که الزرفی به قانون اساسی پایبند باشد، با او همراه خواهیم بود و با وی نیز همان رفتاری را خواهیم داشت که با پیش از او رفتار کردیم.

المسعودی تاکید کرد که عدنان الزرفی، نامزد پیشنهادی سائرون نبود و ملزم است که بر اساس نقشه راه سیاسی معین حرکت کند. در صورتی که وی به نقشه راه سیاسی که بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام حداکثر تا سرانجام سه ماهه نخست سال آینده میلادی تاکید دارد پایبند نماند، وی نیز مردود خواهد شد.

این نماینده ائتلاف سائرون تاکید کرد: نخست وزیر مامور تشکیل کابینه می بایست با فساد مقابله کند و اصلاحات سیاسی در کشور را بنا نهد به ویژه که چالش های امنیتی، سیاسی و اقتصادی زیادی فراروی عراق است.

وی تاکید کرد: در صورتی که الزرفی بخواهد با امتیازدهی به جناح های سیاسی و سر خم کردن در مقابل دیکته های آنها به قدرت برسد، مردود می شود. وی می بایست دولتی قدرتمند تشکیل دهد و انتخابات زودهنگام برگزار کند.

برهم صالح رئیس جمهور عراق دیروز الزرفی، استاندار پیشین نجف اشرف و رئیس فراکسیون النصر در مجلس عراق را مأمور تشکیل کابینه کرد که این اقدام با مخالفت شماری از گروه های سیاسی شیعی از جمله ائتلاف الفتح، ائتلاف دولة القانون، حزب الفضیلة و جریان حکمت ملی همراه شد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 961

به "ائتلاف صدر برای حمایت از الزرفی شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف صدر برای حمایت از الزرفی شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید