ابراز نگرانی رئیس سابق سیا از احتمال وقوع خشونت مسلحانه پس از اعلام نتایج انتخابات

به گزارش تور یونان ارزان، رئیس سابق سیا یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به اعلام پیروزی زودهنگام توسط دونالد ترامپ ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی رئیس سابق سیا از احتمال وقوع خشونت مسلحانه پس از اعلام نتایج انتخابات

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان برنان که در زمان باراک اوباما در حدود چهار سال (2013 الی 2017) به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خدمت کرده است در پاسخ به مجری شبکه خبری سی ان ان که پرسید آیا احتمال وقوع خشونت مسلحانه و یا رد نتیجه انتخابات توسط دونالد ترامپ وجود دارد، گفت: این احتمال متأسفانه وجود دارد. هرگز در گذشته کسی در کاخ سفید نداشتیم که به نفرت در کشورمان دامن بزند و باعث افزایش اتفاقاتی شود که در کشور رخ می دهد. شاهد بودیم که عده ای قصد ربودن فرماندار میشیگان را داشتند که پیروز نشدند و رفتارهای خشن خودروهای طرفدار ترامپ را دیدیم.

این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا در ادامه با اظهار اینکه ترامپ نه تنها این اقدامات را محکوم نمی کند بلکه رفتارهای تهاجمی را تشدید می کند، ابراز نگرانی کرد که او نمی خواهد نتیجه انتخابات و پیروزی بایدن را قبول کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

برنان گفت: من واقعاً نگران هستم نه تنها به این دلیل که ترامپ چه چیزی را می گوید بلکه به این دلیل که رئیس جمهور اختیارات و قدرت زیادی دارد، برای نمونه او می تواند خواستار تحقیقات در سراسر کشور توسط وزارت دادگستری شود.

رئیس سابق سیا با اشاره به اینکه دونالد ترامپ می تواند چالش های حقوقی، قانونی و لفاظی ایجاد کند، اطمینان داد که نظام سیاسی آمریکا می تواند بر او غلبه کند.

پیشتر وبگاه آکسیوس گزارش داده بود، دونالد ترامپ به چند نفر از افراد مورد اعتماد خود گفته است که سه شنبه شب حتی اگر به نظر برسد از جو بایدن رقیب دموکرات خود جلوتر است، اعلام پیروزی خواهد کرد. این مطلب را سه نفر از افراد مطلع از این اظهار نظر خصوصی ترامپ مطرح کرده اند. اما ترامپ یکشنبه این ادعا را رد کرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1355

به "ابراز نگرانی رئیس سابق سیا از احتمال وقوع خشونت مسلحانه پس از اعلام نتایج انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی رئیس سابق سیا از احتمال وقوع خشونت مسلحانه پس از اعلام نتایج انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید