احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به عراق، زیاد است

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران: دو نویسنده انگلیسی تاکید کردند که به احتمال زیاد انگلیس به یاری های غذایی به مردم عراق اکتفا نکرده و نیروهای نظامی خود را راهی این کشور خواهد نمود.

احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به عراق، زیاد است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسله، جریف ویت و کارلا آدام دو نویسنده انگلیسی تاکید کردند که احتمال اینکه انگلیس به یاری های غذایی و ارسال آب آشامیدنی به مردم مناطق تحت محاصره عراق اکتفا ننموده و هر لحظه نیروهای نظامی خود را راهی این کشور کند، زیاد است.

این دو با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست و بلومبرگ اعلام کردند که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مورد واکنش نظامی و حمایت از اقلیت های عراقی تحت فشار است.

رها کردن عراقی ها زیر آتش به دور از اخلاق است

به نوشته این دو نویسنده انگلیسی با توجه به مجموعه اقدامات غیر انسانی در شمال عراق، به دور از اخلاق است که فقط به ارسال آب و غذا به وسیله هوا به عراقی ها اکتفا نموده و آنان را زیر آتش و مرگ رها کرد.

این در حالی است که یکی از اعضای حزب محافظه کاران مجلس انگلیس نیز چندی پیش گفته بود که منطقی نیست که شاهد از کار افتادن قطب نمای اخلاقی غرب بوده و برای مبارزه با افراطی ها به آنجا نرویم.

اما کامرون نیز اصرار دارد که نیروهای مسلح انگلیس از صحنه نبرد در عراق دور بمانند و به ارتش آمریکا اجازه داده گردد که به تنهایی وارد نبرد گردد.

این موضع گیری کامرون در حالی اتخاذ شده است که از فرماندهی عملیات مشترک آمریکا و انگلیس که به سرنگونی صدام حسین منجر شد، بیش از یک دهه گذشته است.

در همین ارتباط تعدادی از فرماندهان نظامی سابق انگلیس اعلام کردند که چه بسا حملات هوایی به عراق کافی نباشد و ممکن است نیروهای غربی در نهایت ناچار شوند سربازان خود را به صحنه نبرد بیاورند.

همچنین ریچارد دنت فرمانده سابق ارتش انگلیس گفت: باید با استفاده از حملات هوایی پی درپی، اهداف مورد نظر را در عراق هدف قرار داد و به این منظور چه بسا مجبور شویم تعدادی از نیروهای خود را به صحنه نبرد اعزام کنیم تا به طور دقیق مواضع مورد نظر را هدف قرار دهند و سخت است اگر بگوییم آنچه در عراق جریان دارد، مشکل ما نیست.

اما باراک اوباما نیز اخیر با بیان اینکه دخالت نظامی آمریکا در عراق ممکن است چند ماه طول بکشد در عین حال گفت که در نظر ندارد سربازان خود را به خاک عراق اعزام کند.

گزینه نظامی در عراق روی میز نیست

اما مسئولان انگلیسی نیز اعلام کردند که هرچند واکنش نظامی در عراق بعید نیست، اما اکنون این گزینه روی میز قرار ندارد و دولت ارائه یاری های بشردوستانه را محور قرار خواهد داد.

اکنون یاری های انگلیس به ارائه یاری های غذایی به اقلیت ایزدی عراق که در کوههای سنجار واقع در شمال این کشور در محاصره داعشی ها هستند، محدود مانده است.

اما وزیر خارجه انگلیس نیز گفت که اکنون انتظار اقدام نظامی را نداریم، بلکه در کوشش برای ارسال یاری های انساندوستانه و استفاده از بعضی راهکارهای خود برای دستیابی به اطلاعات بیشتر از روند اوضاع جاری در کوههای سنجار هستیم.

به هر حال بعضی از کارشناسان بر این باورند که انگلیس از شروع اقدام نظامی درعراق که پایانی نداشته باشد، بیم دارد به ویژه اینکه بمباران سال 2011 در لیبی منابع نیروی هوایی آن را به تضعیف کرد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 631

به "احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به عراق، زیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به عراق، زیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید