احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ارمنستان

به گزارش تور یونان ارزان، در پی رایزنی امروز رئیس جمهور و نخست وزیر ارمنستان در مورد بحران سیاسی در این کشور، برگزاری انتخابات زود هنگام از سوی دو طرف مورد آنالیز نهاده شد.

احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در پی تداوم نا آرامی های سیاسی اخیر در ارمنستان، آرمن سرکیسیان رئیس جمهور و نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور در خصوص برگزاری احتمالی انتخابات زود هنگام با یکدیگر رایزنی و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دولت ارمنستان با صدور بیانیه ای رسمی در همین خصوص بیان کرد: رئیس جمهور و نخست وزیر در خصوص شرایط موجود در کشور و (یافتن) راه چارهی برای کشمکش های داخلی مصاحبه کردند. برگزاری انتخابات زودهنگام به عنوان راه چاره احتمالی مطرح شد.

گفتنی است، در پی واکنش تمسخرآمیز معاون رئیس ستاد کل نیرو های مسلح ارمنستان به گفته های جنجالی پاشینیان در خصوص عدم موفقیت موشک های اسکندر روسیه در جریان مناقشه قره باغ، بحران سیاسی در ایروان بالا گرفت که در نهایت به اخراج گروهی از نیرو های مسلح ارمنستان انجامید و در مقابل، نیرو های مسلح ارمنستان در بیانیه ای خواهان استعفای پاشینیان شدند.

در مقابل، نخست وزیر ارمنستان درخواست برای برکناری خود را کوشش برای کودتا خواند و از طرفداران خود خواست تا به خیابان ها بیایند. از سوی دیگر، مخالفان دولت پاشینیان نیز با برپایی موانع و کمپ های چادری در نزدیکی مجلس خواهان استعفای وی از سمت نخست وزیری شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1626

به "احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید