احتمال دیدار طالبان با عمران خان قوت گرفت

به گزارش تور یونان ارزان، ایسنا نوشت: براساس اعلام شبه نظامیان طالبان، هیاتی از این گروه امروز (چهارشنبه) راهی پاکستان می شود که تازه ترین تور آن ها با قدرت های منطقه ای پس از شکسته شدن روند صلح افغانستان خواهد بود.

احتمال دیدار طالبان با عمران خان قوت گرفت

خبرگزاری رویترز، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در پیامی توییتری اعلام کرد، هیاتی از اعضای طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر از موسسان این گروه، در اسلام آباد درباره مسائل مهم با مقام های پاکستانی رایزنی خواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا و دولت افغان تحت حمایت آن، سال هاست که به پاکستان به عنوان حامی این شبه نظامیان به عنوان ابزاری برای جلوگیری از توسعه نفوذ هند در افغانستان مظنون هستند؛ این اتهام را پاکستان تکذیب می کند.

به گفته این سخنگو، هیات طالبان، رهبری پاکستان را از عواملی که مذاکرات با ایالات متحده منحرف کرده است، مطلع می کند. هدف از این گفت وگوها عقد توافقی بود که نیروهای آمریکایی و خارجی، در ازای تضمین های امنیتی طالبان، از افغانستان خارج شوند.

هنوز تعیین نیست که آیا هیات طالبان با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار خواهد داشت یا خیر. سخنگوی طالبان همچنین گفت، این گروه قصد دارد تا پیگیر سخنان اخیر عمران خان در نیویورک شود که گفته بود برای متقاعد کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای آغاز دوباره گفت وگوها با طالبان تلاش خواهد کرد.

سخنگوی اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در این رابطه اظهارنظری نکرده است. مقام های طالبان در روزهای اخیر به روسیه، چین و ایران سفر کرده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 565

به "احتمال دیدار طالبان با عمران خان قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال دیدار طالبان با عمران خان قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید