اعتراض شدید چین به نقدها آمریکا و ژاپن علیه تشکیل منطقه دفاعی هوایی

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران: وزارت دفاع چین اعتراض رسمی خود را نسبت به نقدها مطرح شده از سوی ژاپن و آمریکا در مورد اقدام پکن در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین اعلام نموده است.

اعتراض شدید چین به نقدها آمریکا و ژاپن علیه تشکیل منطقه دفاعی هوایی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ وزارت دفاع چین امروز دوشنبه اعتراض رسمی خود را به سفارتخانه های ژاپن و آمریکا در پکن ارائه نموده است. آمریکا و ژاپن روز گذشته به شدت از تصمیم چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین انتقاد نموده بودند.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع چین میخواهد با وضع قوانین جدید بر فراز آب های این منطقه هواپیماهای عبوری بر فراز دریای شرق چین را ملزم به رعایت این قوانین کند. بر اساس این قوانین کلیه هواپیماهایی که قصد عبور از این منطقه را دارند باید ماهیت کامل خود را به مقام های چینی اعلام نمایند و در صورت عدم تبعیت از این قوانین با اقدامات و تدابیر دفاعی چین روبرو خواهند شد.

وزارت دفاع چین نقدها ژاپن و آمریکا را بی پایه و اساس و غیر مسئولانه ارزیابی نموده است. چین از آمریکا خواسته است تا از جانبداری کردن از ژاپن خودداری کند. تنش در روابط پکن و توکیو بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف در دریای شرق چین در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است. افزایش تحرکات نظامی دو کشور در آب های منطقه نیز خطر برخورد نظامی چین و ژاپن را به شدت بالا برده است.

چین اعلام نموده است که وضع مقررات جدید تاثیر منفی بر فعالیت های طبیعی و عادی پروازهای بین المللی نخواهد گذاشت. بعضی شرکت های هواپیمایی آسیایی نیز گفتند که وضع مقررات جدید چین تاثیری بر پروازهای این شرکت ها نخواهد داشت.وزارت دفاع چین اضافه نمود، معین این مقررات حق طبیعی این کشور است و اظهارات مقام های ژاپنی غیر منطقی است و پکن به هیچ وجه این اظهارات را نخواهد پذیرفت.

سخنگوی وزارت دفاع چین نیز تاکید نمود، ما بار دیگر تاکید می کنیم که هدف اصلی چین از این اقدام دفاع از حاکمیت ملی و تامین امنیت حریم هوایی این کشور بوده است.چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در این باره تاکید نمود، این گونه اقدامات چین تغییری در فعالیت ها و ماموریت های نظامی آمریکا در منطقه نخواهد داشت.

وی توضیح داد، این گونه تحولات تلاشی برای بی ثبات کردن منطقه خواهد بود و آمریکا به شدت نگران این گونه اقدامات چین است. این گونه اقدامات یک جانبه خطر اشتباه محاسباتی و سوء تفاهم در منطقه را افزایش خواهد داد.یک مقام رسمی دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت، این اقدام چین ماموریت های ژاپن در منطقه را با چالش مستقیمی روبرو خواهد نمود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز گفت، آزادی پرواز هواپیماها بر فراز منطقه برای تامین ثبات و امنیت لازم خواهد بود. ما از چین می خواهیم تا تهدیدات خود در برابر هواپیماهایی را خود را معرفی نمی نمایند یا از قوانین چین تبعیت نمی نمایند، عملی نکند.کاخ سفید نیز گفت، این گونه اقدامات موجب افزایش تنش ها در منطقه خواهد شد و منافع آمریکا و متحدان آن را به شدت به خطر خواهد انداخت.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 488

به "اعتراض شدید چین به نقدها آمریکا و ژاپن علیه تشکیل منطقه دفاعی هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض شدید چین به نقدها آمریکا و ژاپن علیه تشکیل منطقه دفاعی هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید