اپل بازنده بزرگ جنگ مالی امریکا و چین؛ ترامپ: محصولات تان را داخل بسازید تا مشمول افزایش تعرفه های گمرکی نشوند

به گزارش تور یونان ارزان، موضوع افزایش تعرفه های گمرکی ساخت چین و پیامدهای آن برای شرکت اپل وارد فاز جدید و بسیار جدی تری شده است.

اپل بازنده بزرگ جنگ مالی امریکا و چین؛ ترامپ: محصولات تان را داخل بسازید تا مشمول افزایش تعرفه های گمرکی نشوند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، هنگامی که دو سال پیش بر سر کار آمد؛ به شرکت های بزرگ امریکایی سازنده محصولات از جمله اپل توصیه کرد در خاک کشور خودشان کارخانه احداث نمایند و از مونتاژ و فراوری محصولات شان در خاک کشور چین بکاهند.

در همان زمان، اپل اعلام نمود در حال برنامه ریزی برای احداث سه کارخانه در خاک امریکا است. اما هیچ گاه تصور نمی کرد جنگ مالی میان ایالات متحده و چین این قدر بالا بگیرد که موجب تضعیف این شرکت گردد.

ترامپ روز آدینه تهدید نموده است همه محصولات وارداتی از کشور چین را مشمول تعرفه های سنگین مالیاتی خواهد نمود. وی در یک توییت نوشت: محتمل است قیمت محصولات اپل به دلیل تعرفه های قابل توجه که شاید به چین تحمیل گردد افزایش یابد.

رییس جمهور امریکا در روز شنبه نیز به شرکت اپل پیشنهاد کرد محصولات اش را به جای چین در خاک امریکا فراوری کند. وی به طور مستقیم شرکت اپل را مخاطب قرار داد و گفت:

یک راه چاره ساده وجود دارد: محصولات خود را به جای چین در آمریکا فراوری کنید. از همین امروز ساخت کارخانه های جدید را شروع کنید. این هیجان انگیز است.

اما واقعیت این است که اپل در چند دهه گذشته چنان وابسته به کشور چین و کارخانه های ساخت محصولات اش با قیمت های بسیار پایین شده است که راه چاره به این سادگی نیست.

تیم کوک، مدیرعامل اپل قبلا در واکنش به افزایش تعرفه های گمرکی و وارداتی محصولات فراوری چین از واژه شبیه به مالیات بر مصرف نماینده استفاده نموده بود و آن را ظالمانه و غیرمنطقی خوانده بود.

دولت ترامپ می خواهد افزایش تعرفه 25 درصدی روی کالاهای ساخت چین اعمال کند. با اعمال این تعرفه های جدید، بعضی از محصولات اپل مانند هوم پاد، ایرپاد و اپل واچ گران تر می شوند و زمینه تضعیف شرکت اپل و فروش کمتر آن حداقل در بازار ایالات متحده فراهم می گردد.

اپل بسیاری از تجهیزات جانبی و اکسسوری های خود مانند اپل پنسل، ماوس و ترَکپَد بیسیم، کیف ها و کاورهای چرمی، بعضی از آداپتورها، شارژرها، کابل ها و قطعات داخلی را در کشور چین فراوری می نماید. این محصولات هم شامل افزایش قیمت می شوند.

اپل بازنده بزرگ یک جنگ مالی

ماه ها است دو کشور چین و امریکا جنگ مالی بر ضد یکدیگر را شروع کردند ولی در این مدت سعی داشتند از اعمال تعرفه های بیشتر به کالاهای اساسی و فناوری خودداری نمایند.

حالا ترامپ با تهدید اعمال تعرفه های جدید بر همه کالاهای وارداتی از کشور چین؛ دردسر بزرگی برای شرکت هایی مانند اپل درست نموده است. اپل بارها از دولت ترامپ درخواست نموده محصولات اش مشمول این قوانین نشوند.

ترامپ در توییت های خود بارها از مشوق های مالیاتی به شرکت هایی مانند اپل در صورت فراوری محصول در خاک کشور خودشان صحبت نموده است. اپل سال گذشته، یک میلیارد دلار در شرکت کورنینگ، فراورینماینده شیشه های محافظ نمایشگر سرمایه گذاری کرد و همان طور که اشاره شد؛ به دنبال ساخت سه کارخانه است.

فراوری محصولات اپل در خاک امریکا کاهش قیمت این محصولات را در پی نخواهد داشت ولی حداقل مشمول افزایش قیمت متاثر از تعرفه های گمرکی نمی شوند.

بعید است اپل به طور کامل حاضر به کنار گذاردن کارخانه های چینی گردد و با متحمل شدن هزینه بسیار گزافی، تمام محصولات اش را در کشور ایالات متحده فراوری و مونتاژ کند.

به زودی معین می گردد تهدیدهای ترامپ در حد یک سخنرانی و بلوف سیاسی است یا اینکه واقعا از محصولات اپل مالیات گمرکی 25 درصد دریافت می گردد و واکنش جدید و سریع اپل به این موضوع چیست؟

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 526

به "اپل بازنده بزرگ جنگ مالی امریکا و چین؛ ترامپ: محصولات تان را داخل بسازید تا مشمول افزایش تعرفه های گمرکی نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل بازنده بزرگ جنگ مالی امریکا و چین؛ ترامپ: محصولات تان را داخل بسازید تا مشمول افزایش تعرفه های گمرکی نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید