ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان کریدور ترانزیتی ایجاد می نمایند

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران: وزارت امور خارجه ازبکستان اظهار داشت، وزرای خارجه ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان یادداشت تفاهمی را در زمینه اجرای موافقتنامه ساخت یک کریدور ترانزیتی که این کشورها را به یکدیگر متصل کند، امضا کردند.

ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان کریدور ترانزیتی ایجاد می نمایند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سیهان، وزارت امور خارجه ازبکستان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود، وزرای خارجه ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان روز 6 آگوست یادداشت تفاهمی را در زمینه اجرای موافقتنامه ساخت یک کریدور ترانزیتی که این کشورها را به یکدیگر متصل کند، امضا کردند.

موافقتنامه ایجاد یک کریدور ترانزیتی بین المللی جدید که کشورهای آسیای میانه را به بنادری در خلیج فارس مرتبط سازد، در آوریل 2011 به امضا رسید.

این کریدور ترانزیتی از خاک ایران عبور خواهد نمود و کشورهای آسیای میانه را به بنادر ایران در خلیج فارس و دریای عمان متصل خواهد نمود.

وزارت امور خارجه ازبکستان در ادامه افزوده است: اجرای این موافقتنامه نقطه عطفی در روابط منطقه ای خواهد بود و زمینه ساز گسترش قابل توجه روابط سودمند بین کشورهای منطقه خواهد گشت. این کریدور نیروی محرکه ای عظیم برای توسعه مالی کشورهای عضو این پروژه فراهم خواهد نمود.

نشست چهار جانبه کشورهای ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان در زمینه ایجاد این کریدور ترانزیتی در مسقط، پایتخت عمان برگزار گردید. هیئت ازبکستانی به ریاست عبدالعزیز کمیل اوف، وزیر امور خارجه در این نشست شرکت نموده بود.

18

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 415

به "ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان کریدور ترانزیتی ایجاد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان کریدور ترانزیتی ایجاد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید