بازتاب گسترده رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در رسانه های منطقه و دنیا

به گزارش تور یونان ارزان، رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و دنیا داشته است.

بازتاب گسترده رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در رسانه های منطقه و دنیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین که از صبح امروز آدینه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان شروع شده، بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و دنیا داشته است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به شروع رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند اعلام نمود که بعضی تحلیلگران این رزمایش را واکنشی به تحرکات اخیر آمریکا و متحدانش به ویژه عربستان سعودی در منطقه می دانند.

این رسانه آمریکایی همچنین در گزارش خود خاطرنشان نموده است که تحریم های مالی بی سابقه آمریکا، ایران را به سمت همکاری های نظامی بیشتر با روسیه و چین سوق داده است؛ به طوری که در سال های اخیر مقامات نیروهای دریایی روسیه و چین سفرهای بیشتری به ایران داشته اند.

خبرگزارسی روسی اسپوتنیک نیز خبر شروع رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین را پوشش داده و در گزارش خود تأکید نموده است: این رزمایش در شرایطی برگزار می گردد که آمریکا می کوشد تا ائتلافی را در نزدیکی ایران برای [به بهانه] تأمین امنیت آب های منطقه تشکیل دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای برگزارکننده این رزمایش مشترک، هدف اصلی این رزمایش را ترویج صلح، دوستی و امنیت در منطقه عنوان نموده اند و اسم رمز این رزمایش نیز کمربند امنیت دریایی اعلام شده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که درباره شروع این رزمایش مهم منتشر نموده، اهمیت منطقه ای را که رزمایش در آن برگزار می گردد یادآور شده و اظهار داشته است: خلیج عمان یک آبراهه حساس و خاص است زیرا به وسیله تنگه هرمز که حدود یک پنجم نفت دنیا از آن عبور می نماید به خلیج [فارس] راه دارد.

این خبرگزاری انگلیسی به نقل از یک مقام وزارت دفاع چین نوشته است: برگزاری این رزمایش لزوماً ارتباطی به شرایط کنونی منطقه ندارد.

خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی شروع رسمی رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین را پوشش داده است. این خبرگزاری ترکیه ای در گزارش خود، خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران را عامل شدت دریافت تنش ها در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عرب خوانده و به کوشش های آمریکا و کشورهای اروپایی برای تشکیل ائتلاف دریایی در این منطقه نیز اشاره نموده است.

رسانه های شناخته شده دیگری همچون شبکه خبری فرانس24، شبکه خبری فاکس نیوز، روزنامه خلق چین، نشریه فایننشال تایمز، رادیو پاکستان، پایگاه خبری هیل، روزنامه دیلی میل، خبرگزاری شینهوا و... نیز گزارش هایی را درباره رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین منتشر نموده اند.

رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین (CHIRU 2019) از امروز آدینه شروع شده و تا روز دوشنبه نهم دی ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان ادامه خواهد یافت. در این رزمایش تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرارگرفته و تیراندازی علیه اهداف تعیین در دریا توسط یگان های سه کشور انجام خواهد شد .

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 707

به "بازتاب گسترده رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در رسانه های منطقه و دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب گسترده رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در رسانه های منطقه و دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید