با نادیده دریافت تهدید پکن؛ سناتورهای آمریکایی عزمشان را برای تصویب لایحه هنگ کنگ جزم نموده اند

به گزارش تور یونان ارزان، سناتورهای جمهوری خواه آمریکا اعلام کردند، علی رغم تهدید چین برای انجام اقدامات تلافی جویانه، آنها می خواهند تا هر چه سریعتر لایحه حمایت از معترضان حامی دموکراسی در هنگ کنگ تصویب گردد.

با نادیده دریافت تهدید پکن؛ سناتورهای آمریکایی عزمشان را برای تصویب لایحه هنگ کنگ جزم نموده اند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه بلومبرگ، جیم ریچ، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: هنگ کنگ یکی از اولویت های اصلی برای من است. ما می خواهیم هر چه سریعتر این لایحه را پیش ببریم و آن را تصویب کنیم.

سناتور روی لانت، یکی از اعضای رهبری جمهوری خواه سنا گفت: در حال حاضر هیچ صحبتی درباره زمان برگزاری یک رای گیری در مورد لایحه هنگ کنگ مشابه به لایحه ای که روز سه شنبه در مجلس نمایندگان تصویب شد، وجود ندارد. این لایحه وضعیت ویژه هنگ کنگ در تجارت با آمریکا را مورد آنالیز سالانه قرار خواهد داد و زمینه را برای اعمال تحریم علیه مقاماتی که مسئول متزلزل کردن خودمختاری و آزادی های اساسی این دولت شهر هستند، هموار می نماید.

به دنبال رای مجلس نمایندگان آمریکا، وزارت امور خارجه چین هشدار داد: اگر واشنگتن این لایحه و بسته ای از دیگر اقدامات برای حمایت از جنبش حامی دموکراسی در هنگ کنگ را تصویب کند، پکن نیز دست به اقدامات تلافی جویانه جدی خواهد زد.

این در حالیست که حمایت وسیع دو حزبی در کنگره برای حمایت از این معترضان در هنگ کنگ و مجازات چین به خاطر اقدامات سرکوب گرایانه اش وجود دارد.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد اینکه آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا لایحه مربوط به هنگ کنگ را امضاء خواهد نمود یا خیر، امتناع نموده اما رای کافی در مجلس نمایندگان برای باطل کردن وتو رئیس جمهور وجود دارد و هیچ مخالفت چشم گیری نیز در این رابطه در سنا مشاهده نشده است.

گام بعدی بستگی به میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا دارد که زمان را برای رای گیری سنا در مورد لایحه هنگ کنگ معین خواهد نمود و وی در حال حاضر از سوی همتایان جمهوری خواهش تحت فشار قرار گرفته است.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه از ایالت فلوریدا که یکی از منتقدان چین است به خبرنگاران گفت: به نظر من ما خیلی سریع این رای گیری را برگزار خواهیم کرد.

بن کاردین، سناتور دموکرات از ایالت مریلند در کمیته روابط خارجه سنا نیز گفت: لایحه مجلس نمایندگان آمریکا در مورد قانون دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ از یک حمایت دو حزبی گسترده برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 534

به "با نادیده دریافت تهدید پکن؛ سناتورهای آمریکایی عزمشان را برای تصویب لایحه هنگ کنگ جزم نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نادیده دریافت تهدید پکن؛ سناتورهای آمریکایی عزمشان را برای تصویب لایحه هنگ کنگ جزم نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید