بوشهر، پایش آلودگی خلیج فارس و دریای عمان اولویت پژوهشگاه اقیانوس شناسی است

به گزارش تور یونان ارزان، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: مطالعه و پایش آلودگی خلیج فارس و دریای عمان اولویت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور است.

بوشهر، پایش آلودگی خلیج فارس و دریای عمان اولویت پژوهشگاه اقیانوس شناسی است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، بهروز ابطحی ظهر امروز در پهلوگیری کشتی تحقیقاتی اقیانوس شناسی در بندر بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه این کشتی پژوهش های مختلفی در دریاها انجام می دهد گفت: این کشتی که نخستین شناور پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور است فعالیت های تحقیقاتی در زمینه فیزیک و شیمی دریا، زیست شناسی، علوم جوی، و آلودگی و ژئوفیزیک دریا انجام می دهد.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه گشت های تحقیقاتی به صورت فصلی برگزار گردد خاطر نشان کرد: گشت های تحقیقاتی با هدف شناسایی ظرفیت ها و مولفه های فیزیکی و شیمیایی دریاها و اقیانوس ها برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه کشتی تحقیقاتی این پژوهشگاه در خاورمیانه کم نظیر است اضافه نمود: این کشتی از امکانات و تجهیزات مدرن تحقیقاتی برخوردار است و صندلی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی ایران از نظر علمی در دهه اخیر 25 رتبه نسبت به دهه گذشته ارتقاء یافته است.

ابطحی، با اشاره به اینکه این کشتی قادر است تا اعماق بالای 2 هزار متر اقیانوس ها فعالیت تحقیقاتی کند توضیح داد: مطالعه و پایش آلودگی خلیج فارس و دریای عمان اولویت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور است.

وی از فعالیت چهار مرکز پژوهشی زیرمجموعه پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور خبرداد و اضافه نمود: مرکز اقیانوس شناسی دریای عمان و اقیانوس هند (چابهار)، مرکز اقیانوس شناسی دریای خزر(نوشهر)، مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر) و مرکز اقیانوس شناسی مرکز خلیج فارس(بندر عباس) فعالیت می نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 643

به "بوشهر، پایش آلودگی خلیج فارس و دریای عمان اولویت پژوهشگاه اقیانوس شناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوشهر، پایش آلودگی خلیج فارس و دریای عمان اولویت پژوهشگاه اقیانوس شناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید