جانسون ادعای دخالت روسیه در انتخابات انگلیس را رد کرد

به گزارش تور یونان ارزان، نخست وزیر انگلیس، ارتباط اهداکنندگان یاری اقتصادی به حزبش با کرملین و دخالت مسکو در همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را رد کرد

جانسون ادعای دخالت روسیه در انتخابات انگلیس را رد کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز آدینه ادعاهای مطرح شده در مورد دخالت روسیه در انتخابات انگلیس را رد کرد.

چندی پیش دومینیک گریو رئیس کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس خواهان انتشار گزارشی درخصوص کوشش روسیه برای مداخله در انتخابات های این کشور و یاری اقتصادی افراد نزدیک به دولت روسیه به حزب محافظه کار شد. او گفت دولت میخواهد این نتایج گزارش را تا بعد از انتخابات ماه آینده مخفی نگه دارد (جزئیات بیشتر).

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، جانسون در این باره گفت: هیچ شواهدی برای آن وجود ندارد و معتقدم باید مراقب باشیم به هر کسی که از کشور خاصی می آید به خاطر ملیتی که دارد تهمت نزنیم.

جانسون در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت، نمی داند که چه تعداد از افراد دارای ملیت روسی مقادیر بالایی پول به حزب محافظه کار که رهبری آن را بر عهده دارد پرداخت نموده اند. با این حال تأکید کرد اهدای چنین هدایایی به طور صحیح توسط دولت تأیید و منتشر شده اند.

روز یکشنبه روزنامه ساندی تایمز بخش هایی از گزارش مجلس انگلیس درخصوص دریافت یاری اقتصادی حزب محافظه کار از روسیه را که دولت از انتشار آن جلوگیری نموده بود افشا کرد و بیان داشت این گزارش نشان می دهد اهداکنندگان روس این یاری های اقتصادی روابط نزدیکی با کرملین دارند (جزئیات بیشتر).

ساندی تایمز افشا کرد اسامی افرادی نظیر الکساندر تِمِرکو، از کارکنان سابق وزارت دفاع روسیه و الکساندر لِبِدِف مأمور امنیتی سابق روسیه و مالک روزنامه های ایونینگ استاندارد و ایندیپندنت به عنوان اهدا کنندگان یاری اقتصادی به حزب محافظه کار انگلیس در این گزارش قید شده است.

جانسون در مورد علت عدم انتشار این گزارش تا این لحظه گفت: هیچ دلیلی نمی بینم که روال عادی [انتشار گزارش] را تغییر دهم... فقط به خاطر این که انتخابات در راه است. چنین گزارش هایی معمولاً به این سرعت منتشر نمی شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در این گزارش چیزی برای مخفی کردن وجود دارد پاسخ داد: مطلقاً خیر.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 612

به "جانسون ادعای دخالت روسیه در انتخابات انگلیس را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون ادعای دخالت روسیه در انتخابات انگلیس را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید