جزییات و تصاویری از هیولای کره شمالی

به گزارش تور یونان ارزان، کره شمالی تصاویری از شلیک بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای خود ICBM معروف به هیولا را منتشر کرد.

جزییات و تصاویری از هیولای کره شمالی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، این انتشار به دستور رهبر کره اجرا شده و کیم جونگ اون ضمن این آزمایش تاکید نمود برای رویارویی طولانی مدت با آمریکا آماده است.

در این تصاویر رهبر شمالی ها را در کنار مقامات نظامی روی سکوی دیده بانی در طول عملیات پرتاب آزمایشی موشک Hwasong-17 خندان و در حال کف زدن نشان می دهد.

در این آزمایش موشک هواسونگ-17 به حداکثر ارتفاع 6248 کیلومتری رسیده و در پروازی 67 دقیقه ای 1090 کیلومتر را طی کرد و سپس در آب های ما بین کره شمالی و ژاپن فرود آمد.

آژانس دفاعی شمالی ها گفت این آزمایش اهداف فنی مورد نظر را برآورده ساخته و ثابت کرد ICBM می تواند در شرایط جنگی به سرعت وارد فاز عملیاتی گردد.

ارتش ژاپن و کره جنوبی تحلیل نموده اند که این موشک می تواند له اهدافی در 15 هزار کیلومتری دورتر از خود برسد و در راستا معمولی با کلاهک وزن کمتر از یک تن شلیک گردد.

بدین ترتیب تمام خاک آمریکا در تیررس این موشک قرار می گیرد.

موشک هیولا 25 متر طول دارد و دوربردترین سلاح شمالی ها است که گفته می گردد مجهز به بزرگترین سامانه موشکی باسلتیک متحرک جاده ای دنیا است.

کره شمالی برای اولین بار این موشک را در اکتبر 2020 رونمایی کرد و پرتاب روز پنجشنبه اولین آزمایش برد کامل آن بود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی عکس هایی از موشک هیولا منتشر نموده که ردی از شعله های نارنجی را بعد از پرتاب از کامیون پرتابگر روی باند نمایش می دهد.

گزارش رسانه دولتی کره شمالی یک روز پس از اعلام ارتش کره جنوبی و ژاپن منتشر می گردد که گفتند رد پرتاب موشک ICBM قاره پیما را از نزدیک پیونگ یانگ زده اند.

به عقیده تحلیلگران پرتاب رگباری موشک از سوی کره شمالی از ابتدای امسال میلادی با هدف وادار کردن آمریکا به پذیرش کره شمالی به عنوان قدرت اتمی و برداشتن تحریم های فلج کننده علیه اقتصاد ورشکسته این کشور اجرا شده است.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2118

به "جزییات و تصاویری از هیولای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات و تصاویری از هیولای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید