حداقل 1 کشته و 8 مجروح در دو حادثه تیراندازی در واشنگتن

به گزارش تور یونان ارزان، پلیس آمریکا می گوید وقوع دو حادثه تیراندازی در پایتخت ایالات متحده حداقل 1 کشته و 8 مجروح برجای گذاشته است.

حداقل 1 کشته و 8 مجروح در دو حادثه تیراندازی در واشنگتن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اثر وقوع دو حادثه تیراندازی در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده در صبح امروز (آدینه) حداقل 9 نفر هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.

پلیس آمریکا می گوید در اولین حادثه، افراد مسلحی با تیراندازی به سمت افراد حاضر در حیاط یک آپارتمان واقع در منطقه کلمبیا هایتز، 1 نفر را کشته و 5 تن دیگر را زخمی کرد که البته حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست پلیس جست وجو برای یافتن دو شخص مذکور را که اسلحه ای در مدل AK (کلاشنیکف) داشتند، آغاز نموده است اما هنوز از دلیل آغاز تیراندازی مطلع نیست.

حادثه دوم حدود نیم ساعت بعد در چند خیابان آن طرف تر رخ داد که بر اثر آن حداقل سه نفر زخمی شدند که به گفته منابع بیمارستانی یکی از آنها در زمان آنالیز نفس نمی کشید.

پلیس آمریکا می گوید تعیین نیست که این دو تیراندازی با هم مرتبط بوده یا نه اما تحقیقات در این موضوع ادامه دارد و هنوز هیچ مظنونی بعد از این حوادث بازداشت نشده است.

این حادثه در حالی است که طی یک ماه گذشته بر اثر وقوع چند تیراندازی در ایالت تگزاس، حداقل 40 نفر کشته و 40 تن زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

آمریکا با آنکه حدود 5 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده صحنه وقوع نزدیک به 31 درصد از کل حوادث مربوط به کشتارهای کور در سراسر جهان است. کارشناسان، آزادی حمل سلاح توسط شهروندان را اغلب مهم ترین و اصلی ترین عامل ایجادکننده این پدیده می دانند.

لابی های حامی فروش تسلیحات گرم در ایالات متحده از دیرباز تا کنون در برابر هرگونه اقدامی از سوی سیاستمداران و قانونگذاران این کشور برای محدود کردن قوانین خرید، فروش و حمل چنین سلاح هایی به شدت مقاومت نموده و دستاویز آنها نیز این است که چنین کوشش هایی در واقع تجاوز به حقوق شهروندان آمریکایی به ویژه حقوق آنها برای حمل سلاح که در متمم دوم قانون اساسی آمریکا ذکر شده، می باشد.

از طرفی با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که از حامیان آزادی حمل سلاح است، شمار تیراندازی ها در آمریکا روند افزایشی یافته است.

لحظه انتقال مجروحان توسط پلیس و نیروهای امدادی

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 530

به "حداقل 1 کشته و 8 مجروح در دو حادثه تیراندازی در واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل 1 کشته و 8 مجروح در دو حادثه تیراندازی در واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید