حملات سنگین به جده عربستان، فرودگاه همچنان تعطیل است

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، منابع خبری، امروز صبح از شنیده شدن صدای انفجارهایی در شهر جده عربستان خبر داده و در پی آن اعلام کردند که فرودگاه شهر جده در نتیجه حملات یمنی ها از حرکت بازایستاده و فعالیت آن متوقف شده است.

حملات سنگین به جده عربستان، فرودگاه همچنان تعطیل است

همچنین لحظاتی قبل اعلام شد که در دومین حمله ظرف 8 ساعت حملات سنگینی به جده عربستان اجرا شده است و فعالیت فرودگاه جده بر اثر حمله متوقف شده است.

از سوی دیگر شبکه المیادین به نقل از اداره اطلاع رسانی جنگ یمن گفت: فرودگاه جده عربستان تعطیل است و دهها پرواز لغو شده است.

اداره اطلاع رسانی جنگ یمن وابسته به صنعا همچنین به نقل از منابع سعودی از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در شهر جده عربستان در نتیجه حملات گسترده نیروهای یمنی خبر داد.

پس از آن رسانه های سعودی هم گفتند که عربستان امروز در معرض حمله هوایی گسترده قرار گرفته است و گواه آن هم اظهارات ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی بود.

خبرگزاری واس عربستان بنقل از سخنگوی ائتلاف سعودی گفت که عربستان در معرض حمله با پنج پهپاد یمنی قرار گرفته است اما به اهداف یا مناطقی که مورد هدف واقع شده است، اشاره ای نکرد.

این دومین حمله ظرف چند ساعت پس از آنکه سخنگوی ائتلاف از حمله با هشت پهپاد خبر داده بود، محسوب می شد.

هر چند تا به امروز صنعا واکنشی به این حملات نشان نداده است اما زمان آن حاکی از طرح هجومی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن است که از حیث تعداد پهپادها و موشک گسترده است.

این حملات که قبلاً با یک پهپاد انجام می شد بویژه با توجه به نزدیک شدن به هفتمین سال جنگ یمن و همزمان با پیروزی های خیره کننده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه مارب به حملات پهپادی گسترده تبدیل شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا فاش کرد که سعودی ها حملات به مراکز حساس اقتصادی که آخرین آن حمله به تأسیسات آرامکو در جده عربستان بوده را سانسور کرده است.

این رسانه آمریکایی گفت: شرکت آرامکو حمله اواخر هفته گذشته به آرامکو از سوی حوثی ها را کتمان کرد و این با وجود افزایش نرخ نفت خام در بورس ریاض و هشدار دیپلمات های غربی به اتباع خود در عربستان درباره خطرناک بودن حملات هوایی اخیر است که نشان می دهد که حمله کوبنده بوده است.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن اخیراً بر دامنه حملات خود به مناطق مختلف عربستان از جمله ریاض، جده و خمیس مشیط و جیزان افزوده اند و آنرا در راستای مقابله با محاصره و ادامه حملات هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی دانسته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1599

به "حملات سنگین به جده عربستان، فرودگاه همچنان تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات سنگین به جده عربستان، فرودگاه همچنان تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید