خبرنگاران روزانه 40 تن مرغ در استان کرمانشاه توزیع می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت غیرمنطقی مرغ گفت: موجودی مرغ در سردخانه های استان از شرایط مطلوبی برخوردار است و به منظور رسیدن تعادل عرضه و تقاضا و کاهش قیمت مرغ در بازار روزانه 40 تن مرغ منجمد با نظارت مستقیم این سازمان توزیع می گردد.

خبرنگاران روزانه 40 تن مرغ در استان کرمانشاه توزیع می گردد

محسن دارابی روز سه شنبه به خبرنگاران اضافه نمود: میزان جوجه ریزی در استان نسبت مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش پیدا نموده است و تا چند روز آینده شاهد افزایش بیشتر عرضه و کاهش قیمت مرغ در استان خواهیم بود.

او یکی از عوامل افزایش قیمت مرغ در استان را عرضه مرغ زنده دانست و تاکید نمود: در راستای تأمین سلامت مردم، دامپزشکی باید به بحث زنده فروشی مرغ ورود پیدا نمایند و همچنین از هرگونه خروج غیرقانونی مرغ از استان جلوگیری به عمل آید.

خروج مرغ از کرمانشاه ممنوع شد

معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه گفت: به منظور تنظیم بازار، خروج مرغ از استان از روز دوشنبه سوم آذر ممنوع شده است.

راهنمایی حاتمی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، اظهارداشت: همچنین به منظور جلوگیری از توزیع مرغ زنده در خارج از شبکه و کاهش فرایند زنده فروشی تردد خودروهای حامل مرغ در سطح استان نیز باید با نظارت دستگاه های اجرایی انجام گردد.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز بدون برنامه ریزی در زمینه فراوری مرغ اقدام کرد زیرا زمانی که جوجه ریزی ها در مهر ماه کاهش پیدا نموده بود، افزایش قیمت مرغ در ماه های آینده قابل پیش بینی بود.

حاتمی با تاکید بر اینکه مرغ فراوریی در مرغداری ها باید وارد بازار گردد، توضیح داد: در صورتی که مرغداری ها مرغ فراوریی خود را در اختیار کشتارگاه ها قرار ندهند تعهد خود برای تامین نهاده های دامی را از آنها می گیریم.

وی یادآور شد: 433 تن مرغ در انبارهای سازمان پشتیبانی امور دام موجود است و می توانیم تا 9 روز آینده مرغ منجمد مورد احتیاج بازار را تامین کنیم.

مهرداد بهرام بیگی مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز با بیان اینکه در سال 98 حدود 72 هزار تن مرغ در استان فراوری شده است، گفت: از این مقدار 60 هزار تن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان ها صادر شده است؛ همچنین در سال گذشته 12 هزار تن تخم مرغ در کرمانشاه فراوری شد که البته 10 هزار تن کمتر از احتیاج استان بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1407

به "خبرنگاران روزانه 40 تن مرغ در استان کرمانشاه توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه 40 تن مرغ در استان کرمانشاه توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید