خط و نشان کتائب حزب الله برای نخست وزیر عراق

به گزارش تور یونان ارزان، جنبش کتائب حزب الله عراق به دنبال قضیه بازداشت چند ساعته یکی از فرماندهان الحشد الشعبی گفت که نخست وزیر عراق به دنبال بحران سازی هاست.

خط و نشان کتائب حزب الله برای نخست وزیر عراق

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

در بیانیه کتائب حزب الله آمده است: مردم عراق و نیروهای ملی گرای آن دیگر خطی مشی خطیر دولت الکاظمی را قبول ندارند که به دنبال خلق عمدی بحران ها با حمله به فرماندهان مجاهد الحشد الشعبی است تا نهادهای امنیت ملی کشور را با یکدیگر درگیر کند.

کتائب حزب الله افزود: حادثه ربودن قاسم مصلح فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار نشانه گستاخی الکاظمی و برخی فرماندهان امنیتی است و او باید دست از انجام این حملات خطرناک بردارد و شروط فرماندهان الحشد الشعبی را پیاده کند.

این جنبش با بیان اینکه از ماهیت این حرکت شکست خورده باخبر است، گفت: ما هرگز اجازه نمی دهیم اهداف این کار به دست آید و در برابر ادامه خط مشی خصمانه شخصیت هایی که جز به تامین منافع دشمنان و پیاده شدن نقشه هایشان نمی اندیشند، ساکت نخواهیم نشست.

کتائب حزب الله از همه احزاب ملی و نهادهای مردمی خواست مانع تکرار چنین تعرضی شوند.

بازداشت این فرمانده سرشناس الحشد الشعبی که نقش به سزایی در آزادسازی استان الانبار از اشغال داعش داشت، جنجال بسیاری در همین چند ساعت گذشته در فضای سیاسی عراق به وجود آورد. بازداشت مشکوکی که با بالگردهای آمریکایی و به دست نیروی ویژه عراق صورت گرفت.

قاسم مصلح از مهمترین فرماندهان الحشد الشعبی عراق در مقابله با تروریست های داعش و عملیات علیه مخفی گاه های آنها در صحرای غربی این کشور است و دشمن شماره یک داعش در الانبار به شمار می رود و هدایت فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در الانبار را برعهده داشت. وی بین سالهای 2003 تا 2011 و در ایام اشغال عراق از سوی آمریکا به مدت سه سال و دو ماه در یک زندان انگلیسی در استان بصره زندانی بود.

وی به جلوگیری از ورود غیرقانونی کاروان های آمریکایی از خاک سوریه به عراق از طریق مرز الانبار نیز معروف است.

پایگاه خبری موازین نیوز، امروز به نقل از یک منبع آگاه امنیتی از دستگیری این فرمانده الحشد الشعبی در منطقه الدوره در جنوب بغداد خبر داده و نوشته بود: نیروهای ویژه، فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار را در بغداد دستگیر کردند. وی در حال سفر به استان کربلا بود که به همراه شماری از نیروهای رزمنده و محافظانش بازداشت شد.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز درباره بازداشت این فرمانده الحشد الشعبی نوشته بود که قاسم مصلح طی یک عملیات هلی برن با بالگردهای آمریکایی و با مشارکت نیروهای احمد ابورغیف معاون اطلاعات وزارت کشور عراق و رئیس کمیته عالی تحقیق درباره پرونده های فساد کلان و جرایم فوق العاده، دستگیر شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1739

به "خط و نشان کتائب حزب الله برای نخست وزیر عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان کتائب حزب الله برای نخست وزیر عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید