رسانه های آمریکا و دور تازه کوشش ها برای تخریب فرایند صلح افغانستان

به گزارش تور یونان ارزان، رسانه های آمریکایی پس از امضای توافقنامه قطر، موج تازه ای از گزارش ها به نقل از افراد بی نام و بی منبع را با هدف تخریب فرایند صلح افغانستان در دستور کار قرار داده اند.

رسانه های آمریکا و دور تازه کوشش ها برای تخریب فرایند صلح افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اوایل تیرماه نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی مدعی شد که روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی و ناتو به طالبان پاداش می داد، این گزارش اما توسط کاخ سفید، کرملین و طالبان تکذیب شد.

پیش از این، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان بارها از پایبندی طالبان به توافقنامه قطر گفت و سربازرس ویژه پنتاگون نیز توقف حملات این گروه بر اساس توافقنامه قطر به نیروهای خارجی را تایید نموده است

با این حال، نیویورک تایمز بار دیگر در گزارشی به نقل از افراد بی نام مدعی شد که طالبان در هفته های اخیر به پایگاه نیروهای آمریکایی حمله نموده است.

این رسانه آمریکایی در مطلبی نوشت که حملات راکتی اخیر به پایگاه بسشن و کمپ دوایر ولایت هلمند در جنوب افغانستان توسط طالبان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که این حملات تلفاتی در پی نداشته و مقامات آمریکایی نیز به آن واکنشی نشان ندادند.

مارک اسلبودا کارشناس امور بین المللی و تحلیلگر مسائل امنیتی نیز چندی قبل درباره موج تازه کوشش های رسانه ای برای تخریب فرایند صلح افغانستان گفت: دولت پنهان آمریکا کوشش دارد تا با درز اطلاعات مشکوک و گزارش های اطلاعاتی پرسش برانگیز کوشش های صلح افغانستان را تخریب کند.

اسلوبودا اظهارداشت: ما چند هفته پیش شاهد اتهاماتی بودیم که روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان به طالبان پاداش داده است که هرگز مدارک موثقی در اثبات آن ارائه نشد. در واقع آژانس های اطلاعاتی آمریکا بطور رسمی گفتند که نمی توانند صحت این گزارش ها را تأیید نمایند.

با این حال، کارشناسان می گویند که ژنرال ها و تیم امنیتی ترامپ با خروج سریع نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان به شدت مخالف هستند و بر این باورند که ترامپ با اهداف سیاسی و انتخاباتی بدنبال موضوع فرایند صلح افغانستان است. این نظامیان و تیم امنیتی ترامپ به همین دلیل نیز برای تخریب فرایند صلح افغانستان کوشش می نمایند.

به نظر می رسد، آمریکا باوجودی که با مهمترین خواسته طالبان که خروج نیروهای خارجی از افغانستان است توافق نموده است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این کشور در درازمدت به تعهداتش عمل کند زیرا واشنگتن در سال های اخیر چندین توافقنامه بین المللی سیاسی و تجاری با شماری از کشورهای عظیم جهان را نقض نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1262

به "رسانه های آمریکا و دور تازه کوشش ها برای تخریب فرایند صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های آمریکا و دور تازه کوشش ها برای تخریب فرایند صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید