روسیه باز هم دارایی های دلاری خود را فروخت

به گزارش تور یونان ارزان، آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا حاکی از آن است که روسیه بین ماه های فوریه تا مارس حجم اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا تحت تملک خود را 9 میلیارد دلار کاهش داده و به 3.8 میلیارد دلار رسانده است.

روسیه باز هم دارایی های دلاری خود را فروخت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد روسیه بین ماه های فوریه تا مارس امسال، 9 میلیارد دلار از به جامانده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا تحت تملک خود را در بازار دنیای آب نموده و حجم این اوراق تحت تملک روسیه حالا به رقم بسیار ناچیز 3.824 میلیارد دلار رسیده است.

روسیه از سال 2018 به خاطر تهدید آمریکا و تحریم های اعمال شده توسط این کشور فرایند کاهش دارایی های دلاری خود را شروع نموده و حجم آن ها را از حدود 100 میلیارد دلار به میزان 3.8 میلیارد دلار کنونی رسانده است.

بخش قابل توجهی از اوراق عرضه شده توسط روسیه، اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه داری آمریکا بوده است.

تا پیش از سال 2013 روسیه یکی از بزرگترین دارندگان اوراق قرضه دولت آمریکا بود، اما حالا این کشور حتی در جمع 30 کشور مالک بیشترین میزان این اوراق هم نیست.

در واقع فروش دارایی های دلاری بخشی از سیاست روسیه در کنار گذاشتن دلار از اقتصاد خود و کاهش وابستگی به این امر، است.

در سال 2019 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از کشور های دنیا خواست تا به دلیل سوء استفاده واشنگتن از صندلی دلار در بازار دنیای برای فشار به کشور ها از این امر فاصله بگیرد.

وی همچنین از آمریکا خواست تا این رویکرد شرورانه خود را کنار گذاشته و هشدار داد در غیر این صورت دلار صندلی قالب خود در بازار دنیای را از دست خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1103

به "روسیه باز هم دارایی های دلاری خود را فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه باز هم دارایی های دلاری خود را فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید