سفیر روسیه: وجود موشک های آمریکایی در اروپا خطر جنگ را افزایش می دهد

به گزارش تور یونان ارزان، سفیر روسیه در آمریکا گفت: سخنان مشاور امنیت ملی ترامپ درباره آمادگی واشنگتن برای استقرار موشک های میان برد در اروپا، تهدیدی برای امنیت منطقه و دنیا است و چنین اقدامی خطر بروز درگیری های نظامی را افزایش می دهد.

سفیر روسیه: وجود موشک های آمریکایی در اروپا خطر جنگ را افزایش می دهد

با ما سفر کنید و با تورهای ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن، امروز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای، اظهارات رابرت اوبراین مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی در رابطه با آمادگی واشنگتن برای استقرار موشک های برد متوسط و کوتاه تر (منع شده درپیمان نابودی این نوع موشک ها) در خاک اروپا، را تهدیدی برای امنیت منطقه ای و دنیای ارزیابی کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونوف در شرح سخنان اوبراین یادآور شد: چنین نیت هایی نه تنها تهدیدی برای عدم تعادل امنیت منطقه ای و دنیای است، بلکه منجر به افزایش توان بالقوه وقوع درگیری های نظامی هم خواهد شد. ما سخنان این مقام بلندپایه آمریکایی که شرایط کنونی را به بحران موشکی اوایل دهه 1980 در اروپا، که منجر به امضای پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر شد، تشبیه نموده را غیرموجه و کاملاً بی پایه و اساس ارزیابی می کنیم.

سفیر روسیه ادامه داد: اگر واشنگتن واقعاً به مسئله کنترل تسلیحات علاقه مند است، پس دیگر نیازی به تشدید مسابقه تسلیحاتی موشکی در قاره اروپا نیست. اقداماتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اخیراً برای تنش زدایی اوضاع در اروپا با توجه به از بین رفتن پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر پیشنهاد نموده است ، یک گزینه سازنده و قابل جایگزین برای چنین برنامه های بی ثبات کننده ای است.

آنتونوف یادآور شد که سال گذشته نیز ولادیمیر پوتین ابتکارعمل دعوت از کشورهای ناتو برای اعلام متقابل توقف استقرار زمینی موشک های میان برد ، که با اقدامات تأیید متقابل پشتیبانی گردد، را مطرح نموده بود.

سفیر روسیه در خاتمه گفت: علاوه بر این، ما با حسن نیت آماده هستیم تا از استقرار موشک های 9 M729 روسی د ر بخش اروپایی روسیه که البته نقض الزامات پیمان نابودی موشک ها نیست، خودداری کنیم، به این شرط که کشورهای عضو ناتو هم سلاح هایی که قبلا تحت پیمان فوق الذکر ممنوع بود را در خاک اروپا مستقر نکنند. روسیه آماده کوشش های مشترک با شرکای خارجی برای جلوگیری از بروز یک مسابقه تسلیحاتی موشکی جدید در قاره اروپا و سایر مناطق دنیا است و امیدوار است ناتو هم گامی در این راستا بردارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1347

به "سفیر روسیه: وجود موشک های آمریکایی در اروپا خطر جنگ را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه: وجود موشک های آمریکایی در اروپا خطر جنگ را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید