صنعا: عربستان با دروغ و فریب دنبال حفظ ثبات خود است، نه یمن

به گزارش تور یونان ارزان، شورای عالی سیاسی یمن گفت، کشورهای عضو ائتلاف سعودی با دروغ و نیرنگ به دنبال دستیابی به صلحی هستند که فقط ثبات و امنیت خودشان را حفظ کند.

صنعا: عربستان با دروغ و فریب دنبال حفظ ثبات خود است، نه یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالاله حجر مشاور رئیس شورای عالی سیاسی در یمن، در اراده ریاض برای متوقف کردن جنگ، ابراز تردید کرد.

حجر گفت: کشورهای عضو ائتلاف سعودی-آمریکایی در جستجوی صلحی هستند که ثبات آنها را حفظ کند اما ما چنین صلحی را نمی پذیریم مگر اینکه ثبات یمن را تضمین کند.

حجر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المسیره با اشاره به جدی نبودن عربستان برای توقف جنگ علیه یمن تاکید نمود: رژیم سعودی به سیاست دروغ و نیرنگ عادت نموده است.

این مقام شورای عالی سیاسی یمن ابتکار صلح صنعاء درباره توقف درگیری ها و برطرف محاصره همه جانبه علیه یمن را واضح خواند و گفت: ائتلاف سعودی اگر نخواهد ابتکار صلح را بپذیرد از توقف حملات یمنی ها خبری نیست.

پیشتر، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان گفت که عربستان سعودی هم مانند صنعا در گفت وگوها برای خاتمه دادن به درگیری در یمن، جدی است. خبرگزاری آناتولی نیز اخیرا به نقل یک منبع مطلع سیاسی گزارش داد که عمان در حال فراهم کردن مقدمات ملاقات محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی و هیأت انصارلله به ریاست محمد عبدالسلام است.

ائتلاف عربی علیه یمن، به رهبری عربستان، از فروردین ماه سال 1394 به بهانه بازگرداندن مشروعیت دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور حملات گسترده ای را علیه یمن یمن شروع کرد که جز به بار آوردن تلفات اقتصادی و جانی دستاوردی برای ائتلاف سعودی نداشته است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 753

به "صنعا: عربستان با دروغ و فریب دنبال حفظ ثبات خود است، نه یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعا: عربستان با دروغ و فریب دنبال حفظ ثبات خود است، نه یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید