قاهره: ما قادریم امنیت هیئت های دیپلماتیک را تامین کنیم

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به حادثه وقوع انفجار در ساختمان کنسولگری ایتالیا واقع در مرکز قاهره تاکید نمود که قاهره قادر است امنیت هیئت های دیپلماتیک را تامین نماید.

قاهره: ما قادریم امنیت هیئت های دیپلماتیک را تامین کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، بدر عبدالعاطی طی اظهاراتی گفت که قربانیان انفجار ساختمان کنسولگری ایتالیا در مرکز قاهره هیچ یک تبعه ایتالیا نبودند و این ساختمان قدیمی تقریبا خالی بود و هیچ یک از کارکنان خارجی در داخل آن حضور نداشتند.

وی اضافه کرد: مصر قادر است و تصمیم قاطع دارد که امنیت هیئت های دیپلماتیک در خاک مصر را تامین نماید و وقوع چنین حوادثی یک حوادث گذری است که در بسیاری از کشورهای دنیا اتفاق می افتد همچنان دستگاه های امنیتی تمام کوشش خود را برای نابودی گروه های تروریستی بکار بسته اند.

عبدالعاطی در ادامه توضیح داد که ملت مصر در نهایت بر این گروه های تروریستی پیروز خواهد شد و هماهنگی مستمر بین همه دستگاه های مربوطه برای تامین امنیت سفارتخانه ها و کنسولگری ها در جریان است زیرا این یک وظیفه و مسئولیتی بر عهده ماست.

وی اشاره نمود که تماس های مستمر با سفارت ایتالیا برای پیگیری این حادثه و تبادل اطلاعات در جریان است و سفارت و دستگاه های امنیتی این حادثه را به منظور تشدید تدابیر امنیتی جهت حفاظت از مراکز دیگر از جمله مرکز فرهنگی و دیگر تاسیسات وابسته به آن، پیگیری می نمایند.

صبح امروز منابع امنیتی مصری از شنیده شدن انفجار مهیب در قاهره خبر دادند و اضافه کردند: این انفجار در اطراف ساختمان کنسولگری ایتالیا در خیابان الجلاء در مرکز شهر رخ داد.

این منابع بیان کردند: بخش هایی از کنسولگری به طور کامل ویران شده است و آمبولانس ها به سوی محل حادثه که بیمارستان الجلاء، دیوان عالی قضایی و موسسه الاهرام نیز در آن قرار دارند، حرکت کردند.

بعضی منابع احتمال دادند که این انفجار ناشی از انفجار خودرو بمب گذاری شده باشد.

جمال حلاوه از مسئولان امنیتی قاهره گفت: احتمالا خودرو در حال حرکت در خیابان بوده است و در نزدیکی کنسولگری ایتالیا منفجر شده است.

این در حالی است که بعضی منابع از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 4 نفر دیگر خبر دادند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 697

به "قاهره: ما قادریم امنیت هیئت های دیپلماتیک را تامین کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاهره: ما قادریم امنیت هیئت های دیپلماتیک را تامین کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید