لزوم اصلاح ساختار فربه شهرداری

به گزارش تور یونان ارزان، رییس شورای شهر تهران اصلاح ساختار شهرداری را جزو اولویت های شهردار تهران دانست.

لزوم اصلاح ساختار فربه شهرداری

به گزارش خبرنگاران، محسن هاشمی در چهارمین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران که بعدازظهر امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار گردید، با بیان این که خوب است که اول کاری را پیش ببریم و بعد همایش فصلی بگیریم، گفت: بهتر است که اول کار کنیم و بعد در همایش فصلی برای کارهایی که کردیم پز بدهیم و نباید اینگونه باشد که کاری برای پز دادن نداشته باشیم، اما در همایش های فصلی حرف بزنیم. البته این تودیع و معارفه های شهرداران کار ما را عقب انداخت و امیدوارم آقای حناچی تا آخر دوره چهارم با ما باشد و همایش های فصلی را هم هر شش ماه یکبار برگزار کنیم تا هزینه کمتری به شهرداری تحمیل گردد.

وی با بیان این که به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مجبور شدیم از خدمات آقای افشانی محروم شویم، اظهار کرد: البته نفس این قانون خوب است اما باعث بی ثباتی در سیستم شهرداری شد. هرچند که در وزارت ورزش، صداوسیما و غیره توانستند قانون را دور بزنند، اما آقای افشانی و همراهانش در شورا کوشش کردند که ثابت نمایند این قانون شامل حال شهرداری که یک پست انتخابی است، نمی گردد هرچند که این مساله مورد پسند مجلس شورای اسلامی واقع نشد و نتوانستیم استفساریه بگیریم.

رییس شورای شهر تهران با بیان این که زمانی که به خدمت وزیر کشور رفتیم تا در مورد حکم حناچی صحبت کنیم، وی گفت که بارها به افشانی گفته است که می تواند از رهبری اجازه بگیرد، اما افشانی این موضوع را قبول ننموده است و گفته که من این مساله را نه برای خودم، بلکه برای تثبیت قانون می خواهم و کوشش می کنم.

هاشمی با بیان این که افشانی در طول شش ماهه خدمت اش کارنامه درخشانی به خصوص در حوزه اتمام پروژه هایداشت، ادامه داد: از طرف اعضای شورا از آقای افشانی تشکر می کنم و جا دارد از آقای نجفی هم یادی کنیم و ما همیشه می گفتیم که اعضای شورای 21 نفره با شهردار همراه هستند، اما حالا ما یک جمع شامل اعضای شورا، حناچی، افشانی و نجفی هستیم.

وی با بیان این که ممکن است حرف های من در این همایش تکراری باشد، گفت: با این حال مسائل در شهر زیاد است و موجبات نارضایتی مردم را فراهم نموده و بهتر است برخی حرف ها به مانند پنج وعده نماز مدام تکرار گردد تا از آن غافل نشویم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه نظرسنجی ها نشان می دهد که 93 درصد مردم تهران اولویت شان حل آلودگی هوا و ترافیک است، اظهار کرد: ما باید برای توسعه حمل ونقل عمومی به خصوص حمل ونقل انبوه بر ریلی کاری کنیم و با این که زیرساخت های هفت خط مترو فراهم است، اما به جای آنکه هفت میلیون مسافر جابه جا گردد تنها 2.5 میلیون نفر مسافر از این خطوط استفاده می نمایند و این در حالی است که شرکت نفت و دولت در زمینه پرداخت سهم شهرداری ها از محل صرفه جویی در مصرف سوخت و فاینانس ها کاری های مهمی انجام داده اند، اما متاسفانه در شهرداری کند هستیم و روز به روز نیز توان مان کاهش می یابد به گونه ای که نه تنها تجهیزات و قطعات نو نمی گردد، بلکه این وسائل فرسوده تر می شوند و امیدواریم حل این مشکل در اولویت کاری آقای حناچی قرار گیرد.

هاشمی با بیان این که حل آسیب های اجتماعی در کنار صیانت از فرهنگ ملی و دینی جزو اولویت های مردم است، گفت: با این که شهرداری وظیفه ای در رسیدگی به آسیب های اجتماعی ندارد اما باز مردم از شهرداری تهران انتظار یاری دارند و حالا که استاندار تهران از وزارت کار و سازمان بهزیستی آمده و جزو کارشناسان این حوزه محسوب می گردد، می توانیم کاری کنیم که مردم راضی تر شوند.

وی در ادامه ساختار شهرداری را فربه و غیرچابک دانست و اظهار کرد: شهرداری کارمندهای زیادی دارد و سیستم های مختلفی را اجرایی می نماید، اما مردم راضی نیستند.

رییس شورای شهر تهران با بیان این که ماهانه 1000 میلیارد تومان بودجه در شهرداری صرف می گردد که دو سوم آن صرف حقوق پرسنل می گردد، گفت: اصلاح ساختار شهرداری می بایست جزو اولویت های کاری آقای حناچی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 198

به "لزوم اصلاح ساختار فربه شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اصلاح ساختار فربه شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید