متولیان فدراسیون با برگزاری انتخابی به وعده هایشان عمل کردند

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل محرابی آزادکار پیشکسوت کشتی کشورمان با توجه به سطح کمی و کیفی رقابت های انتخابی تیم ملی گفت: می توان به مسابقات انتخابی از نظر کمی و کیفی نمره قبولی داد، در حالی که تعداد شرکت کنندگان می توانست بیشتر هم باشد و برخی مدعیان درجه یک به دلیل آسیب دیدگی در مسابقات شرکت نکردند اما در مجموع رقابت ها خوب بود و در واقع موجودی فعلی کشتی همین نفرات هستند.

متولیان فدراسیون با برگزاری انتخابی به وعده هایشان عمل کردند

وی درباره اصل برگزاری رقابت های انتخابی گفت: به نظرم اصل برگزاری رقابت های انتخابی به این روش بد نبود، بخصوص در برخی وزن ها که دوره ای بود حق به حق دار می رسید. تکرار کشتی برای علی شعبانی و امین طاهری منطقی نبود و بهتر بود از قبل به آنها می گفتند رقابت ها 2 بُرد از 3 مسابقه است تا آنها با آمادگی بیشتری در مسابقات حاضر می شدند. با این کار به کشتی گیر شوک وارد کردند، کار بزرگ تر را مربیان این دو کشتی گیر کردند که توانستند به لحاظ روحی آنها را آماده نگه دارند. وقتی علی شعبانی با قاطعیت محمدحسین محمدیان را بُرد دیدار دوباره اشتباه بود اما خدا را شکر که حق به حق دار رسید. به طور کلی ایراد مسابقات تکرار این کشتی ها و ضعف داوری در چند دیدار مثل رقابت عموزاد خلیلی و اطری و یا علی شعبانی با محمدیان بود که داوران چند امتیاز حساس را نادیده گرفتند.

محرابی درباره عملکرد فنی کشتی گیران نیز گفت: برخی ضعف ها وجود داشت و آن هم شاید به دلیل دوری چندین ماهه کشتی گیران از میادین بود اما در مجموع عملکرد فنی کشتی گیران بد نبود و همین که دیدارهایی با امتیازات بالا به خاتمه رسید برای بیننده جذابیت لازم را داشت.

وی درباره این سوال که آیا نفرات برتر رقابت های انتخابی شانس کسب مدال در مسابقات دنیای را خواهند داشت، اظهار کرد: به اعتقاد من ما در چند وزن قطعاً مدال خواهیم گرفت، از جمله در سنگین وزن زیرا همه سنگین وزن های ما بسیار خوب هستند، در وزن 97 کیلوگرم هم شانس داریم، حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم حتماً مدال می گیرد. یونس امامی نیز در صورتی که در وزن خود جا بیفتد از مدال دور نیست اما در سبک وزن و سایر اوزان به عقیده من مشکل خواهیم داشت.

پیشکسوت کشتی ایران در خصوص اینکه آیا کشتی گیر یا پدیده ای در مسابقات دیده شد؟ گفت: امین طاهری در وزن 125 کیلوگرم بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شد؛ رحمان عموزاد خلیلی، علی شعبانی و مجید داستان نیز بسیار عالی بودند. کامران قاسمپور هم کار بسیار خوبی کرد به وزن 92 کیلو آمد، هر چند باید خیلی زودتر این کار را انجام می داد اما تصمیم درستی گرفت و ان شاءالله یک مدال در این وزن برای ایران قطعی خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی و آینده کشتی گفت: در حال حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا همه دنیا سردرگم هستند. هنوز معلوم نیست با توجه به انصراف کشورهای مدعی همچون آمریکا، کوبا، ژاپن و حتی کناره گیری احتمالی تیم های آذربایجان، قزاقستان و آلمان شرایط مسابقات دنیای 2020 چه می شود. واقعاً همه چیز در هاله ای از ابهام است، اما در خصوص آینده کشتی باید گفت اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، بعید می دانم اتفاق های خوبی در انتظار کشتی کشورمان باشد. در حال حاضر نوجوانان یک دهم سابق در باشگاه ها حضور دارند. هم تبلیغات تأثیرگذار در کشتی بسیار کم است و هم بخاطر یک سری مسائلی که پیش می آورند، کسی دیگر به سمت کشتی نمی رود. به اعتقاد من باید این موضوع مهم آسیب شناسی شود، کشتی ورزش اول ایران است و چنانچه نسبت به کشتی پایه و باشگاه های سازنده بی اهمیت باشیم آینده خوبی را نمی توان پیش بینی کرد.

محرابی در خاتمه خاطر نشان کرد: خوشبختانه فدراسیون سر حرف خود ماند و مسابقات انتخابی را برگزار کرد، به نظرم این اشتباه است که برخی فکر می کنند اگر کشتی گیری در انتخابی اول شود، ممکن است در دنیای نتواند خوبی نگیرد. اینگونه صحبت ها را اصلاً قبول ندارم، چرا که کشتی گیری مثل حسن رحیمی به عنوان یکی از بهترین های دنیا بعد از چند سال صاحب مدال دنیای شد. به هر حال کسی که در مسابقات انتخابی قهرمان می شود، حق دارد به مسابقات دنیای برود. کار قابل تقدیر فدراسیون هم این است که در خصوص رقابت های انتخابی همچنان روی حرف خود بماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1375

به "متولیان فدراسیون با برگزاری انتخابی به وعده هایشان عمل کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متولیان فدراسیون با برگزاری انتخابی به وعده هایشان عمل کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید