مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: با ترور دانشمندان ایران نمی توان جلوی هسته ای شدن آن را گرفت

به گزارش تور یونان ارزان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی گفت: اگر توافق هسته ای در کار نبود، ایران تا به امروز به یک قدرت هسته ای تبدیل شده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: با ترور دانشمندان ایران نمی توان جلوی هسته ای شدن آن را گرفت

با ما سفر کنید و با قیمت تور به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی در شبکه الجزیره در مورد ترور دانشمند هسته ای ایران گفت: این یک ترور بود و من نیز در بیانیه ام آن را اقدامی مجرمانه خواندم. متاسفم که این را می گویم اما این راهکار مسائل نیست. با کشتن متخصصان علوم هسته ای ایران نمی توان جلوی هسته ای شدن این کشور را گرفت. کسانی هستند که نمی خواهند برجام احیا گردد و ما در این یک سال کوشش می کردیم تا علی رغم خروج آمریکا، این توافق را زنده نگه داریم. اروپایی ها برای زنده نگه داشتن این توافق تا جایی که می توانستند متحد ماندند. ما باید دو طرف را به توافق بازگردانیم . ایران در توافق است اما باید مسئولیت های کاملش را از سربگیرد.

وی ادامه داد: برجام جنبه هسته ای و سیاسی دارد. این توافق برای امنیت ما اروپایی ها بسیار مهم است و برای همین است انقدر کوشش می کنیم تا توافق را زنده نگه داریم. امیدوارم که بتوانیم ایران را از قدرت هسته ای شدن دور نگه داریم. اگر توافق نبود ایران تا الان قدرت هسته ای شده بود. همچنین امیدواریم امنیت و ثبات به منطقه آورده گردد. ما یک روز خاص پیش از کریسمس برای برگزاری نشست شورا بر سر برجام درنظر داریم که من به عنوان هماهنگ کننده آن فعالیت می کنم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1420

به "مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: با ترور دانشمندان ایران نمی توان جلوی هسته ای شدن آن را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: با ترور دانشمندان ایران نمی توان جلوی هسته ای شدن آن را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید