مشاور الکاظمی: نوع روابط بغداد- واشنگتن در حال تغییر است

به گزارش تور یونان ارزان، مشاور نخست وزیر عراق با اشاره به تغییر و تحول در نوع روابط این کشور با آمریکا، گفت که در کوشش برای معین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکا از کشور هستیم.

مشاور الکاظمی: نوع روابط بغداد- واشنگتن در حال تغییر است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین علاوی مشاور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه از تغییر و تحول در روابط عراق و آمریکا پس از گذشت 18 سال اطلاع داد.

او گفت: دولت عراق پیروز شد تعداد مستشاران آمریکایی را از 5200 نفر به 2500 نفر کاهش دهد و برای تدوین جدول زمانی (خروج نظامیان آمریکایی) پس از آنالیز مکانیزم آن بر اساس نیازمندی های جنگ علیه داعش و تروریسم، کوشش می نماید.

علاوی توضیح داد که روابط عراق و آمریکا پس از گذشت 18 سال به سمت فعال سازی سازوکار همکاری متکامل و شراکت استراتژیک در سایه توافقنامه چارچوب استراتژیک بین دولت عراق و آمریکا و یا با توجه به صندلی عراق در ائتلاف بین المللی علیه داعش، سوق داده شده است.

طبق گزارش وبگاه بغداد الیوم، مشاور الکاظمی بعلاوه گفت که روابط عراق و آمریکا در حال تغییر و تحول از بُعد امنیتی به سمت مالی و سرمایه گذاری است و همین امر باعث شد که الکاظمی بر نتایج مرحله سوم گفت وگوی راهبردی عراق-آمریکا تمرکز کند، مرحله ای که در آن بر تغییر و سوق دادن روابط به سمت فضاهای تازه تمرکز شده است به ویژه اینکه مک گورک در پرونده عراق بسیار فعالیت نموده و با دولت های عراق و گروه های سیاسی این کشور هماهنگی داشته است.

علاوی اضافه نمود که هماهنگی و همکاری مشترک در زمینه های مختلف، تأکید بر فعال سازی نتایج گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن و توسعه همکاری در زمینه های مالی، فرهنگی و تجاری همگی بیانگر توسعه روابط و اهمیت آن در دنیا عرب از نظر دولت های عراق و آمریکاست.

این سخنان مشاور الکاظمی در حالی است که یک هیأت بلندپایه آمریکایی به ریاست برت مک گورک هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا روز سه شنبه (دیروز) با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ملاقات کرد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1772

به "مشاور الکاظمی: نوع روابط بغداد- واشنگتن در حال تغییر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور الکاظمی: نوع روابط بغداد- واشنگتن در حال تغییر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید