هشدار پکن نسبت به آسیب اقتصاد هنگ کنگ، برگزاری رزمایش نظامیان چین

به گزارش تور یونان ارزان، نشریات وابسته به حکومت چین در سرمقاله هایی نسبت به تبعات ناشی از تداوم اعتراضات در هنگ کنگ هشدار داده و غربی ها را عامل دامن زدن به این اعتراضات خواندند؛ همزمان نشریه انگلیسی دیلی میل گزارش داد که واحد ارتش چین در هنگ کنگ رزمایشی را در این دولتشهر با گلوله های جنگی برگزار نموده است.

هشدار پکن نسبت به آسیب اقتصاد هنگ کنگ، برگزاری رزمایش نظامیان چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، یکی از این نشریات وابسته به حکومت چین در سرمقاله خود نوشت: تداوم رویارویی ها و وضعیت بی قانونی در هنگ کنگ می تواند به این منطقه و شهرتش به عنوان یکی از کانون های مهم تجارت بین المللی و اقتصاد آن ضربه جدی وارد کند.

نشریه دولتی پیپلز دیلی چین در سرمقاله خود خشونت های مربوط به اعتراضات اخیر در هنگ کنگ را یک چالش بی پرده برای مدل یک کشور دو نظام که هنگ کنگ در 22 سال گذشته بر مبنای آن اداره شده، خواند.

این نشریه متعلق به حزب حاکم کمونیست چین در سرمقاله خود نوشت: این جای تعجب نیست که اختلاف نظرها و بعضی مناقشات عمده نسبت به مسائلی وجود داشته باشند اما اگر ما وارد ورطه سیاسی سازی افراطی و ایجاد تصنعی اختلاف و مخالفت بیفتیم این وضعیت نه فقط به هیچ هدفی خدمت نخواهد کرد بلکه همچنین باعث اختلال شدید در روند توسعه اجتماعی و مالی خواهد شد.

روزنامه پیپلز دیلی مطرح کرد: حاکمیت قانون به این معنی نیست که تعداد قلیلی افراطگر اجازه یابند جرایم خشونت آمیز انجام داده و به وجهه هنگ کنگ به عنوان یک دولتشهر مهم برای تجارت بین الملل آسیب بزنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این نشریه هشدار داد: هنگ کنگ از مدتی پیش در نتیجه تغییرات مربوط به اقتصاد جهانی و رقابت های شدید تحت فشار قرار داشته و نمی تواند تحمل تلاطم و تنش داخلی را داشته باشد.

این در حالی است که چین عمدتاً کشورهای غربی به ویژه آمریکا و بریتانیا که هنگ کنگ سابقا مستعمره آن بوده را متهم به دامن زدن به اعتراضات اخیر در هنگ کنگ نموده است؛ اعتراضاتی که در اعتراض به یک لایحه مناقشه برانگیز در هنگ کنگ برای اجازه به استرداد متهمان قضائی به چین به جریان افتاد.

یک نشریه دیگر چین به نام چاینا دیلی نیز مطرح کرد که تحریکات خارجی اخیر را در هنگ کنگ محکوم می نماید. چاینا دیلی نیز امروز چهارشنبه در سرمقاله خود نوشت: چیزی که قابل توجه بوده ریاکاری بعضی دولت های غربی به ویژه آمریکا و بریتانیا است که با وجود تقاضایشان برای متوقف ساختن خشونت در هنگ کنگ، جوری رفتار می نمایند که انگار هیچ ارتباطی با این خشونت نداشته اند.

این نشریه توضیح داد: با نگاهی به عقب و کلیت جریان این اعتراضات معین می گردد که این غربی ها شدیداً در دامن زدن به این اعتراضات از زمان شروع آن دست داشته اند.

نشریه دیلی میل انگلیس نیز گزارش داد که واحد وابسته به ارتش آزادی خلق چین در هنگ کنگ یک رزمایش نظامی با گلوله های جنگی در این دولتشهر طی چند روز قبل اجرا نموده است. طبق این گزارش این رزمایش عمده با شرکت یگان های هوایی، دریایی و زمینی ارتش آزادی خلق چین متعلق به سه پایگاه آن در هنگ کنگ برگزار شده و بخشی از ویژه برنامه های بیست و دومین سالگرد تحویل قیمومیت هنگ کنگ از بریتانیا به چین بوده اند.

در تصاویر و ویدئوهای مربوط به این رزمایش نشان داده می گردد که مانورهای تجسس و نجات در آب، آرایش های مخصوص رژه، رزمایش های رزم از نزدیک و رزمایش هایی با گلوله های جنگی و مسلسل و تیربار برگزار شده اند. یکسری کلیپ های دیگر نیز نشان می دهند که خدمه های نیروی دریایی چین مشغول اجرای عملیات های تجسس و نظارت و همین طور بازرسی نقطه به نقطه هستند.

گزارش شده که این رزمایش یک هفته قبل و در چهارشنبه هفته گذشته برگزار شده است.

برآورده شده که بالغ بر 6000 نظامی ارتش آزادی خلق چین در پایگاه های این ارتش در هنگ کنگ مستقر هستند اما معمولاً این نظامیان در برنامه های آشکار حضور نداشته و کمتر با یونیفرم در انظار عمومی حضور می یابند.

ارتش چین گفته که این مانورها و رزمایش ها هدف شان افزایش آمادگی رزمی و قابلیت های پاسخ به وضعیت اضطراری در میان نظامیان مستقر در هنگ کنگ بوده است.

مقام های ارشد دولت بریتانیا نیز هشدار داده اند که دولت هنگ کنگ نباید از موضوع اعتراضات دموکراسی خواستار در این منطقه به عنوان بهانه برای سرکوب گری بهره ببرد.

وزیر امور خارجه انگلیس هشدار داد اگر چین به استقلال این دولت شهر احترام نگذارد تبعات جدی به بار خواهد آمد.

جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا و ترزا می نخست وزیر در حال کناره گیری این کشور متعهد به حمایت از معترضان هنگ کنگی شدند. آن ها این صحبت را روز سه شنبه یک روز بعد از برپایی دور جدیدی از تجمعات ضد دولتی در هنگ کنگ همزمان با مناسبت سالگرد بازگرداندن کنترل این دولتشهر به چین از سوی بریتانیا مطرح کردند.

جرمی هانت از مقام های حامی پکن در هنگ کنگ خواست تا از این اعتراضات به عنوان بهانه برای سرکوب گری استفاده ننمایند.

او اظهار کرد: ما بسیار نسبت به خشونت هایی که از جانب همه طرف ها در حین اعتراضات هنگ کنگ مشاهده نموده ایم نگران هستیم.

جرمی هانت که کاندیدای جانشینی ترزا می در نخست وزیری هم هست، همچنین گفت: پکن باید به معاهده سال 1997 که بر مبنای آن کنترل هنگ کنگ را از بریتانیا تحویل گرفت، احترام بگذارد.

او اظهار کرد: چنانچه پکن به این توافق قانونی و دارای الزام بین المللی احترام نگذارد با تبعاتی جدی روبرو خواهد شد. این معاهده شامل توافقی نسبت به الگوی یک کشور دو نظام است که بر مبنای آن آزادی ها و استقلال قضائی در هنگ کنگ حمایت شده است.

یک سخنگوی ترزا می نخست وزیر در حال کناره گیری انگلیس نیز گفت: چین باید به نگرانی های ریشه دار مردم هنگ کنگ مبنی بر حمله به آزادی های اساسی آن ها رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 315

به "هشدار پکن نسبت به آسیب اقتصاد هنگ کنگ، برگزاری رزمایش نظامیان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پکن نسبت به آسیب اقتصاد هنگ کنگ، برگزاری رزمایش نظامیان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید