هیاهوی تبلیغاتی لیگ در کوران بلاتکلیفی کشتی!

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، کشتی ایران و دنیا مثل تمامی رویدادهای مختلف از اواخر سال گذشته تحت تاثیر ویروس کرونا نهاده شد و همه چیز به ناچار تا به امروز، رو به تعطیلی گذاشت. البته این تعطیلی و بلاتکلیفی در ورزش دنیا، ابعاد گسترده تری از کشتی داشت و حتی به تعویق بازیهای المپیک 2020 توکیو هم منجر شد و تمامی نهادهای بین المللی ورزشی را نیز درگیر کرد.

هیاهوی تبلیغاتی لیگ در کوران بلاتکلیفی کشتی!

فدراسیون کشتی ایران نیز به عنوان زیر مجموعه ای از این سیستم عظیم، چاره ای جز تعطیلی رویدادهای مختلف از جمله اردوهای تیم ملی، مسابقات رسمی و تورنمنت های داخلی نداشت و فعلا همه چیز منوط به سرانجام بحران کرونا در کشورمان است.

حال در این اوضاع که حتی از سرگیری اردوی تیم های ملی کشتی و استارت چرخه انتخابی از رقابتهای قهرمانی کشور در ابهام واقع شده است، هر روز اخبار مختلفی از تدارکات وسیع و رنگارنگ کمیته لیگ فدراسیون کشتی مبنی بر برنامه ریزی و شروع این پیکارها به گوش می رسد. نکته عجیب اینجاست، در شرایطی که فدراسیون کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا حتی قادر به برپایی اردوهای تیم ملی به عنوان اصلی ترین هدف خود تا المپیک نیست، کمیته لیگ مدام از طرح و برنامه های جدید خود برای شروع این رویداد می گوید و بیش از آن که اهالی کشتی اخبار مرتبط با تیم های ملی و رخدادهای مهمتر را بشنوند، مدام با سفرهای استانی متولیان لیگ و تدارکات وسیع برای برپایی این مسابقات روبرو هستند.

متولیان کمیته لیگ باید در کنار این مانورهای تبلیغاتی به این موضوع نیز واقف باشند که انتشار اخبار گسترده از تمایل استان های مختلفی برای حضور در لیگ و نشان دادن اشتیاق وصف نشدنی متولیان سیاسی و ورزشی استانها برای حضور در چنین رویدادی، اگر به واقعیت بدل نگردد به هیچ عنوان با سکوت رسانه ها روبرو نخواهد شد.

مسئولان تازه وارد به عرصه لیگ کشتی باید بدانند جذب منابع مالی به وسیله اسپانسرهای مختلف و نهادهای دولتی در شرایط مالی کنونی، کار چندان ساده ای نیست که بتوان به یاری آنها تیم های پرتعدادی را در لیگ پذیرا بود. ضمن اینکه هنوز شرایط حضور کشتی گیران خارجی در ایران به دلیل محدودیت های کرونایی تعیین نیست و فعلا باید منتظر ماند تا این ابهامات یکی پس از دیگری رفع گردد. هر چند ممکن است متولیان لیگ در پاسخ به این انتقاد مدعی شوند در صدد جذب اسپانسر و بالابردن تعداد تیمها در لیگ هستند، اما ارتقای کمیت به هیچ عنوان نشانه کیفیت نیست. چه بسا سال گذشته در رقابتهای لیگ برتر و مسابقات قهرمانی جام باشگاه های دنیا به وضوح دیدیم، جذب اسپانسر و ارتقای کمیت به هیچ عنوان متضمن کیفیت مطلوب نبود.

تجربه نشان داده، جار و جنجال های تبلیغاتی برای شروع نقشه هایی که فعلا روی کاغذ هستند، همانقدر که می تواند باعث امید و انگیزه گردد، می تواند توقع اهالی فن و عامه مردم را نیز بالا برده و در صورت عدم تحقق وعده ها، اصل موضوع را با کوچکترین تلنگری از هم بپاشد.

نباید فراموش کرد، فدراسیون کشتی با پیشینه تاریخی و ارزشمندش، افراد عظیم و باتجربه و قابل احترامی را در راس امور لیگ خود دیده که حتی این عظیمان هم در مقطعی از زمان بنا به دلایل مختلف در برآورده کردن اهداف و خواسته هایشان ناکام ماندند. در نتیجه بهتر است مسئولان کنونی لیگ با توجه به نقایص و مسائل کارنامه لیگ قبلی، کمی آهسته و دست به عصا حرکت نمایند تا مبادا در اجرایی شدن برنامه هایشان، گرفتار ناتوانی فنی و تجربی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1126

به "هیاهوی تبلیغاتی لیگ در کوران بلاتکلیفی کشتی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیاهوی تبلیغاتی لیگ در کوران بلاتکلیفی کشتی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید