واکنش حزب بارزانی به توقف پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان

به گزارش تور یونان ارزان، نماینده حزب دموکرات کردستان عراق به تصمیم دولت مرکزی درباره توقف پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان واکنش نشان داد.

واکنش حزب بارزانی به توقف پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میاده النجار کننده حزب دموکرات کردستان عراق به تصمیم دولت مبنی بر توقف ارسال حقوق کارمندان منطقه کردستان واکنش نشان داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم شرح داد: چنین تصمیماتی سیاسی هستند و برخی طرف های حزبی و سیاسی که در بحران ها زندگی می کنند و تلاش دارند تا از قطع حقوق کارمندان به عنوان یک برگه فشار استفاده کنند.

این کننده حزب دموکرات کردستان عراق اضافه نمود: این تجربه سابقه داشت و در سالهای پیش نیز چنین اتفاقی افتاده بود و نتیجه آن، چیزی جز افزایش ارادت توده مردم به رهبران کرد و حزب دموکرات و در رأس آن، مسعود بارزانی نبود.

النجار گفت: قطع حقوق کارمندان منطقه کردستان، آنها و نیروهای امنیتی را از ادای وظایفشان در قبال ملت خود باز نخواهد داشت و این امر طی سالهای گذشته و زمانی که بغداد حقوق کارمندان اقلیم را قطع کرده بود، سابقه دارد.

وی شرح داد: پیشتر نیز گروه های سیاسی حاکم در عراق، از موضوع حقوق کارمندان برای اهداف سیاسی و تضعیف حزب دموکرات کردستان و حمایت مخالفان آن در اقلیم استفاده کرده بودند اما نتیجه آن، افزایش محبوبیت این حزب به میزان زیاد بود.

دولت پیشبرد امور عراق به نخست وزیری عادل عبدالمهدی شب گذشته، طی بخش نامه ای به وزارت دارایی این کشور دستور داد تا پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان این کشور را متوقف کند.

هیأت دولت پیشبرد امور عراق در این بخش نامه که شامل چندین مورد بود، دستور داد که اختصاص بودجه برای پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان عراق را متوقف کرده تا از این راه دولت این منطقه را مجبور کند تا درآمدهای حاصل از صادرات 250 هزار بشکه نفت را به دولت مرکزی پرداخت کند.

این در حالی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف این کشور نیز قصد دارد برای بررسی موضوع تشکیل کابینه به اقلیم کردستان سفر می کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1064

به "واکنش حزب بارزانی به توقف پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش حزب بارزانی به توقف پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید