پرداخت 1.6 میلیارد دلار بدهی نفتی هند به ایران به وسیله عمان

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران: منابع هندی از توافق ایران و هند بر سر مکانیسم جدید پرداخت پول نفت ایران خبر دادند که بر اساس آن تا 3 ماه آینده 1.6 میلیارد دلار بدهی نفتی هند به ایران به وسیله عمان تسویه می گردد.

پرداخت 1.6 میلیارد دلار بدهی نفتی هند به ایران به وسیله عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی فایننشال اکسپرس طی گزارشی نوشت: شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی مانگالور هند میخواهد در سال اقتصادی آینده، 4 میلیون تن نفت خام از ایران وارد کند. این رقم برابر با همان میزان نفتی است که شرکت مانگالور در سال گذشته از ایران وارد نموده بود.

این گزارش اضافه کرد: هند و ایران همچنین یک مکانیسم جدید برای پرداخت پول نفت ایران تهیه نموده اند که بر اساس آن قرار است به وسیله عمان بدهی حدوداً 1.6 میلیارد دلاری دهلی نو به تهران تا ماه جولای تسویه گردد.

یک مقام ارشد شرکت مانگالور در این باره گفت: ما از تحریم ها (ی آمریکا علیه ایران) معاف شده ایم و موضوع معافیت ما در ماه جولای مجدداً آنالیز خواهد شد. ما امیدواریم که بتوانیم مشابه همان رقم سال 14-2013 از ایران نفت وارد کنیم.

شرکت مانگالور به دلیل مزیت های فنی و تجاری خرید نفت از ایران، نمی خواهد سهم خود از نفت خام ایران را از دست بدهد.

یک تحلیلگر مسائل نفتی در بمبئی گفت: نفت خام ایران با تخفیف ارائه می گردد و کیفیتش نیز خوب است. این نوع نفت مطمئناً می تواند حاشیه سود ناخالص پالایشگاهی شرکت مانگالور را بهبود ببخشد.

احتمالاً از امروز مذاکرات هسته ای در وین وارد فاز نگارش پیش نویس توافق جامع خواهد شد. تهران خواستار لغو تحریم ها از جانب کشورهای غربی است. شرکت مانگالور، بزرگ ترین مشتری هندی نفت خام ایران محسوب می گردد. دیگر شرکت های هندی خریدار نفت ایران عبارتند از هندوستان پترولیوم، اسار اویل و شرکت نفت هند. بدهی نفتی هند به ایران هم اکنون به 3 میلیارد دلار رسیده است.

در مکانیسم جدید پرداخت، هند پول نفت ایران را به وسیله عمان و به ریال عمان پرداخت می نماید. هند امیدوار است بتواند 1.6 میلیارد دلار از بدهی خود به ایران را طی سه ماه آینده از این طریق تسویه کند. بخش بزرگی از این بدهی مربوط به شرکت مانگالور است.

مقام ارشد شرکت مانگالور اضافه کرد: ما منتظر دستور دقیقه آخری برای آغاز پرداخت ها هستیم.

46

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 383

به "پرداخت 1.6 میلیارد دلار بدهی نفتی هند به ایران به وسیله عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 1.6 میلیارد دلار بدهی نفتی هند به ایران به وسیله عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید