پروتکل ها رعایت نشود فاجعه انسانی در خوزستان رخ خواهد داد

به گزارش تور یونان ارزان، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اگر پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نشود فاجعه انسانی در راه خواهد بود و تعداد بیشتری از مردم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

پروتکل ها رعایت نشود فاجعه انسانی در خوزستان رخ خواهد داد

به گزارش ایرنا، سیدمحمد علوی روز دوشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار گردید گفت: اندازه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خوزستان شرایط مطلوبی ندارند، حداقل سطح انتظار ما در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی 70 درصد است اگرچه حد مطلوب آن 95 درصد است.

وی اضافه نمود: اکنون در خوشبینانه ترین حالت اندازه رعایت پروتکل ها در استان خوزستان 50 درصد است که طبق شواهد عینی مطمئنا از این رقم هم پایین تر است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه رعایت پروتکل ها حرف اول و اساسی را در کنترل بیماری می زند گفت: واریانت دلتا متفاوت تر از نوع انگلیسی و نوع چینی است. اگر قبلا یک نفر می توانست حدود 2 نفر را مبتلا کند اکنون ویروس دلتا می تواند تا 15 نفر را مبتلا کند که بسیار خطرناک است.

وی اسم کرد: از روز گذشته اندازه مراجعه به بیمارستان ها و موارد بستری بیش از توان مراکز درمانی خوزستان است به گونه ای که تخت های بیمارستانی جوابگوی اندازه بستری ها نیست. در کوشش هستیم از سالن های عظیم ورزشی که مجهز به سیستم خنک نماینده هستند برای بستری بیماران استفاده کنیم.

علوی گفت: روز گذشته آمار مرگ و میر در کشور بیش از 550 نفر بود که این تعداد فوتی در یک روز بی سابقه است اگرچه پیش بینی می گردد اگر رعایت پروتکل ها به حد مطلوبی نرسد ممکن است موارد مرگ تا حدود یک هزار نفر در روز برسد.

وی اضافه نمود: اکنون واکسیناسیون با تمام توان در کشور در حال اجرا است، ولی تزریق تنها واکسن کافی نیست لذا مردم علاوه بر تزریق دو دز واکسن، باز هم باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمایند.

در حال حاضر 17 شهرستان خوزستان در شرایط قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1829

به "پروتکل ها رعایت نشود فاجعه انسانی در خوزستان رخ خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل ها رعایت نشود فاجعه انسانی در خوزستان رخ خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید