چین: کشور های ثروتمند از ذخیره واکسن کرونا دست بردارند

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر خارجه چین از رویکرد کشور های ثروتمند برای ذخیره انبوه واکسن کرونا انتقاد کرد.

چین: کشور های ثروتمند از ذخیره واکسن کرونا دست بردارند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ یی، وزیر خارجه چین از کشور های ثروتمند خواست از ذخیره واکسن های کرونا که موجب کمبود آن برای کشور های فقیر می گردد، دست بردارند.

وانگ یی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره مشکل دسترسی جهانی به واکسن کرونا گفت: چندین کشور پیشرفته در حال ذخیره مقادیر زیادی از واکسن های ویروس کرونا هستند که منجر به کمبود آن برای کشور های فقیر می گردد.

این مقام دولتی چین تاکید نمود پکن میخواهد توزیع واکسن در میان نیرو های حافظ صلح سازمان ملل را گسترش دهد و توزیع واکسن را متاثر از مسائل سیاسی نمی کند. همکاری در زمینه مبارزه با کرونا نباید یک بازی حاصل جمع صفر باشد.

وزیر خارجه چین اضافه نمود واکسن ها به سرعت و با مقادیر زیاد وارد کشور هایی با درآمد بالا می شوند و فقط تعداد کمی از آن ها برای کشور های فقیر باقی مانده است. این امر منجر به شکاف مصونیتی و تشدید شکاف بین کشور های فقیر و ثروتمند شده است. ما باید گردهم آییم تا ملی گرایی واکسن را رد کنیم، توزیع عادلانه و منصفانه واکسن ها را ترویج دهیم و به ویژه آن ها را برای کشور های در حال توسعه از جمله کشور های درگیر بیماری در دسترس و مقرون به صرفه کنیم.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه در پیامی درباره توزیع ناعادلانه واکسن کرونا اظهار داشت: تنها 10 کشور 75 درصد از کل واکسن کرونا را خریداری نموده و بیش از 130 کشور در جهان حتی یک دوز از واکسن کووید-19 را دریافت ننموده اند.

او سپس اضافه نمود: باید اطمینان حاصل کنیم توزیع واکسن کرونا عادلانه اجرا شده است و هر شخصی در هر جای جهان هرچه سریعتر واکسن را دریافت خواهد نمود.

از زمان ساخت واکسن های ضد کرونا کشور های ثروتمند اهتمام خود را بر مصادره ذخایر واکسن کرونا قرار داده اند و این در حالی است که کشور های فقیر دسترسی به این واکسن ندارند.، خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1575

به "چین: کشور های ثروتمند از ذخیره واکسن کرونا دست بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: کشور های ثروتمند از ذخیره واکسن کرونا دست بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید