کارشناس چینی: تحقیقات درباره منشا اصلی کرونا باید به آمریکا منتقل گردد

به گزارش تور یونان ارزان، یک متخصص چینی بیماری های واگیردار بر این باور است که ایالات متحده باید در مرحله بعدی تحقیقات مربوط به منشا اصلی پیدایش ویروس کرونا در اولویت قرار بگیرد.

کارشناس چینی: تحقیقات درباره منشا اصلی کرونا باید به آمریکا منتقل گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که نتایج یک تحقیق و مطالعه نشان می دهد بیماری کرونا احتمالا از اوایل دسامبر 2019 میلادی در بعضی ایالت های آمریکا شایع و همه گیر شده، یک متخصص چینی بیماری های واگیردار تاکید نمود: ایالات متحده باید در مرحله بعدی تحقیقات مربوط به منشا اصلی ویروس کرونا در اولویت اصلی قرار داشته باشد.

بر اساس این گزارش، محققانی که در پژوهش و تحقیق دولت آمریکا مشارکت داشته اند، اعلام کردند: هفته ها قبل از اعلام رسمی نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، حداقل 7 نفر در 5 ایالت این کشور به این ویروس مبتلا و آلوده شده اند.

محققان افزودند: افرادی که در بدن آنها آنتی بادی علیه ویروس کرونا شناسایی شده است، احتمالا هفته ها قبل از گرفته شدن نمونه از آنها، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این نتایج جدید مبتنی بر تحقیقاتی است که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا صورت گرفته است. این تحقیقات نشان می دهد ویروس کرونا احتمالا از اواخر دسامبر گذشته در ایالات متحده شیوع پیدا نموده ولی نخستین مورد رسمی ابتلا به این ویروس در 19 ژانویه 2020 گزارش شده است.

مقام های بهداشت و درمان چین بارها ضمن رد اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر فراوری و گسترش ویروس کرونا به وسیله چین، این تئوری را مطرح نموده اند که این ویروس احتمالا از کشورهای خارجی و به وسیله مواد غذایی منجمد وارد این کشور شده است. بعضی سیاستمداران خارجی نیز خواهان تحقیقات بیشتر درباره احتمال نشت این ویروس از یک آزمایشگاه در چین شده اند.

زنگ گوانگ متخصص ارشد بیماری های واگیردار و عفونی چین گفت: توجه و تمرکز اصلی باید به سوی آمریکا منتقل گردد، چرا که این کشور در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا، عملکرد کند و دیرهنگامی برای آزمایش از افراد آلوده به این ویروس داشته است. علاوه بر این بسیاری از آزمایشگاه های بیولوژیک عظیم جهان در این کشور قرار گرفته است.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت: اکنون این مساله واضح و آشکار است که شیوع ویروس کرونا، چندین ریشه و منشا اصلی داشته و سایر کشورها نیز باید با سازمان بهداشت جهانی همکاری نمایند.

تحقیقات درباره منشا اصلی ویروس کرونا موجب تشدید تنش بین آمریکا و چین شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1754

به "کارشناس چینی: تحقیقات درباره منشا اصلی کرونا باید به آمریکا منتقل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس چینی: تحقیقات درباره منشا اصلی کرونا باید به آمریکا منتقل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید