2 کشور در شورای امنیت مخالف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه اظهار داشت: آمریکا امیدوار است همه جهان این دیدگاه که ضروری است تحریم های تسلیحاتی (علیه ایران) تمدید گردد را بپذیرد.

2 کشور در شورای امنیت مخالف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند

وزیر خارجه آمریکا در این باره ادامه داد: فکر می کنم همه غیر از دو کشور (روسیه و چین) درک می نمایند که این تحریم ها نباید منقضی شوند و رایزنی هایی در مورد اینکه چطور آن را تمدید کنیم صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، شورای امنیت سازمان ملل قرار است تا ساعاتی دیگر رایزنی خود به منظور بحث و آنالیز پیرامون قطعنامه پیشنهادی آمریکا با هدف تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را برگزار کند.

آمریکا دوشنبه هفته جاری اقدام به توزیع این قطعنامه در میان 15 عضو شورای امنیت نموده است؛ اما چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت اعلام نموده اند که با این طرح مخالف هستند.

به گزارش رویترز، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی امریکا خواهان منع فروش، عرضه یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط از سوی ایران است؛ همچنین کشورها را از فروش، عرضه، یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط به ایران، مگر در صورت موافقت کمیته ای در شورای امنیت منع می نماید.

پیش نویس قطعنامه آمریکایی مذکور در ادامه از کشورها می خواهد چنانچه دلایل متقنی در دست دارند مبنی بر اینکه محموله ای در خاک آنها ممکن است حاوی اقلام ممنوعه از ایران باشد، به بازرسی آن اقدام نمایند.

این قطعنامه همچنین از کشورها خواسته است تا با توجیه مشابه اقدام به بازرسی کشتی ها در آب های آزاد نمایند!

این در حالیست که روسیه و چین تا کنون مخالفت خود را با پیش نویس مذکور و نیز تمدید تحریم تسلیحاتی ایران- که بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل وفق برجام است- اعلام نموده اند و در صورت لزوم در صورت اصرار واشنگتن آن را وتو خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1158

به "2 کشور در شورای امنیت مخالف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 کشور در شورای امنیت مخالف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید