4 هزار پاکستانی کرونا دارند

به گزارش تور یونان ارزان، منابع رسمی پاکستان روز سه شنبه اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 از 4 هزار نفر عبور کرده و 55 نفر از بیماران کرونایی نیز جان خود را از دست دادند.

4 هزار پاکستانی کرونا دارند

ستاد مدیریت بحران و مقابله با کرونا در پاکستان شمار مبتلایان به کرونا را 4 هزار و 4 نفر گفت و افزود: 28 بیمار نیز در شرایط بحرانی بسر می برند.

افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در پاکستان همچنان سرعت جهشی دارد و مسئولان این کشور هشدار دادند که اگر سطح تمهیدات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تشدید نشود، مهار کرونا از کنترل خارج خواهد شد.

ایالت پنجاب پاکستان با2 هزار و 4 مورد ابتلا به کرونا در صدر ایالات درگیر با این بیماری واقع شده است. ایالات سِند، خیبرپختونخوا، بلوچستان، گلگیت بلتستان و منطقه کشمیر تحت کنترل دولت پاکستان نیز به ترتیب بیشترین موارد ثبت بیماران کرونایی را دارند.

تا به امروز 429 نفر بیمار کرونایی توانستند این ویروس را شکست داده و بهبود یابند. در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز هم اکنون 83 بیمار مبتلا به ویروس کرونا تحت مراقبت هستند.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تا به امروز کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به رسیدن شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه جاری میلادی به 50 هزار نفر ابراز نگرانی می کنند.

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده ها هزار نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت پاکستان به اطلاع دیوان عالی این کشور رساند که هرچند میزان افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان در مقایسه با کشورهای منطقه کم است اما احتمال افزایش بیماران به پنجاه هزار نفر تا آخر ماه آوریل (11 اردیبهشت) وجود دارد.

در این گزارش آمده است: احتمال دارد حدود2 هزار و 400 بیمار کرونایی در شرایط بحرانی قرار بگیرند و بیش از 41 هزار نفر نیز به عفونت خفیف آلوده شوند.

همزمان با هشدار جدی وزارت بهداشت پاکستان نسبت به افزایش بیماران کرونایی طی هفته های آینده، دولت اسلام آباد پنجشنبه گذشته طرح محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی و همچنین تعطیلی شهرها را با هدف مهار ویروس کووید-19 تمدید کرد.

گزارش رسانه های پاکستان حاکی از تداوم طرح محدودیت تردد ترافیک و رفت و آمد مردم در شهرها است و به همین دلیل دولت های ایالتی نیز با کاهش زمان حضور مردم در سطح شهر، میزان آمد و شد افراد را به حداقل رسانده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1013

به "4 هزار پاکستانی کرونا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 هزار پاکستانی کرونا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید