هشدار لاغر شدن طبقه متوسط

به گزارش تور یونان ارزان، زنگ خطر کاهش قدرت خرید طبقات متوسط و ضعیف، یکی از اخبار اقتصادی امروز بود که کارشناسان علت آن را نوسانات اخیر ارزی عنوان می نمایند؛ امروز یک کارشناس گفت که تلاطمات بازار ارز باعث گردیده تا طبقات مرفه که دارای ماشین های خارجی و املاک متعدد بودند پولدارتر شوند و در این بین اقشار متوسط و ضعیف، ضعیف تر شدند.

هشدار لاغر شدن طبقه متوسط

به گزارش خبرنگاران، امروز اخباری از ایجاد ثبات نسبی در بازارهای ارز و سکه شنیده شد. قیمت دلار کاهش اندکی داشت و به 10 هزار و 500 تومان رسید. یورو نیز 12 هزار و 150 تومان قیمت داشت. سکه طرح امامی هم تا ساعت ارسال این گزارش 3 میلیون و 783 هزار تومان به فروش می رسید.

رضا ترکاشوند ـ دبیر کانون صرافان ایران ـ گفت که بازار ارز تا دو هفته آینده به پایداری می رسد. همچنین مظاهری ـ رییس کل اسبق بانک مرکزی ـ مطرح کرد که آرامش به بازار ارز بازگشته است. او چند تصمیم عقلایی که بانک مرکزی گرفت و بعد به تصویب دولت و ستاد هماهنگی قوا رساند را باعث آرامش در بازار ارز در این چند روز دانست.

اما در شرایط فعلی افزایش قیمتها به تدریج خود را نشان می دهد. مثلا امروز گفته شد که پیمانکاران مسکن مهر پردیس برای نصب پکیج که جزو تجهیزات انتهای محسوب می گردد با افزایش چهار برابری قیمت روبرو گردیده اند و البته شرکت سازنده شوفاژ دیواری هم از فروش کالا خودداری می نماید.

از سوی دیگر نگرانیهایی برای کاهش قدرت خرید مردم ایجاد گردیده است. میثم موسایی ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ـ با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز در چند ماه گذشته باعث اثرگذاری بر تعادل میان طبقات مختلف شد، اظهار کرد: این تحولات باعث شد تا ثروتمندان ثروتمندتر و طبقات متوسط و ضعیف، ضعیف تر شوند. کسانی که ماشین های خارجی و املاک کلان داشتند در این چند ماهه توانستند ارزش پول خود را حفظ کنند و حتی از بابت آن سودهایی هم به جیب بزنند اما طبقات متوسط و آن دانشجویی که در خارج درس می خواند از این نوسانات دچار آسیب می گردد. این استاد دانشگاه، اصلاح نظام مالیاتی را به عنوان راهکاری برای این مشکل مطرح کرد و گفت: نظام مالیاتی ما باید اصلاح گردد و کسانی که متخصص این حوزه هستند در صدر تصمیم گیری های این سازمان قرار بگیرند. واقعیت این است که بسیاری از مدیران و روسای این سازمان هیچ تخصصی در اقتصاد ندارند و به همین خاطر هم نمی توانند از سازمان امور مالیاتی به عنوان ابزاری برای ایجاد عدالت استفاده کنند.

اشتباه اول وخیم تر از اشتباه دوم!

در پی پیشنهاد پرداخت قسطی مابه التفاوت ارز کالاهای وارداتی با نرخ 4200 تومان، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این روش برای کاهش فشار به تجار درنظرگرفته گردیده است اما کارساز نبوده و اصولا دولت اشتباه اول را با اشتباه دوم خود وخیم تر می نماید، چرا که در اشتباه اول، ارز 4200 تومانی به همه کالاها تخصیص داد و اکنون هم نادرست اقدام می نماید. متن کامل گفت وگوی خبرنگاران با پدرام سلطانی را در این لینک بخوانید.

تکلیف سازمان حمایت و بورس برای مقابله با سودجویی ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای بسته جدید ارزی دولت را موجب به حداقل رساندن سودجویی ها دانست و پیش بینی کرد که میزان ثبت سفارش در این نظام جدید مالی کاهش می یابد و از تعداد سودجویانی که قصد داشتند به صورت گسترده ثبت سفارش انجام دهند، کاسته خواهد شد.

محمد شریعتمداری با حضور خبرنگاران، در ارتباط با تصمیم دولت مبنی بر طراحی بسته جدید ارزی به دلیل رفع کردن ضعف های بسته قبلی در بخش فراوری و واردات، در پاسخ به اینکه چه سیاستی اتخاذ گردیده تا همانند بسته ارزی که از فروردین ماه ابلاغ شد، سودجویی برخی دلالان به بهانه های گرانی مواد اولیه آن هم در شرایطی که دلار 4200 تومانی گرفتن نموده بودند و نیز افزایش قیمت توسط برخی واردکنندگان به دنبال درآمدزایی بیشتر با توجه به احتیاج به نظارت بر بازار عرضه، اظهار کرد: در بسته جدید ارزی سودجویی ها به حداقل خواهد رسید و میزان سودجویایی که قصد داشتند به صورت گسترده ثبت سفارش انجام دهند، کاهش خواهد یافت چرا که شرایط به وجود آمده در راستای درآمدزایی نامتعارف برای آنها به صرفه نخواهد بود.

بازداشت رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو صحت دارد!؟

در چند ساعت اخیر در برخی رسانه های اجتماعی خبری مبنی بر دستگیری رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو منتشر شد. طبق این اخبار، دلیل این بازداشت برخی مشکلات در فرایند واردات و فروش خودروهای وارداتی بوده است. در این باره یک فعال حوزه واردات خودرو با تایید این موضوع، دلیل آن را تعهدات انباشته این شرکت و عدم تحویل خودرو به مشتریان گفت. خبرنگاران برای کسب صحت و سقم این خبر با روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تماس گرفت که با بی اطلاعی آنان در این مورد روبرو شد. در چنین شرایطی، دیگر انجمن فعال در حوزه واردات خودرو (انجمن واردکنندگان خودرو ایران) امروز اطلاعیه ای صادر کرد و از انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو و رییس آن تبری جست.

سامانه سهام عدالت برای ثبت اطلاعات وراث متوفیان باز می گردد

به تازگی سازمان خصوصی سازی اعلام نموده سامانه ثبت اطلاعات وراث متوفیان مشمول سهام عدالت از امروز مجددا فعالیت خود را آغاز می نماید. در این اطلاعیه آمده است که وراث مشمولانی که فوت گردیده اند می توانند با رعایت شرایطی خاص در طول ایام هفته از ساعت 8 صبح تا 14 به جز ایام پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل به دفاتر واجد شرایط پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه نموده و تقاضای تقسیم سود سهام عدالت متوفی را داشته باشند. از جمله شرایطی که احتیاج است تا سود سهام عدالت متوفی به وراث پرداخت گردد، این است که کلیه وراث در قید حیات باشند، کلیه وراث قانونی آن را یا وکیل، قیم و ولی قانونی وراث به یکی از دفاتر واجد شرایط پیشخوان دولت مراجعه کنند.

انتها خاموشی در کشور

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از انتها خاموشی ها در کشور اطلاع داد و گفت: بیش از هفت روز است که هیچ خاموشی در کل کشور اتفاق نیفتاده و بر اساس برآوردهای انجام شده در روزهای باقی مانده از پیک نیز خاموشی را تجربه نخواهیم کرد.

تراز کشاورزی همچنان مثبت تر از پارسال

بر اساس آخرین آمار منتشر گردیده وزارت جهاد کشاورزی، وضعیت تراز بازرگانی این بخش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته نیز بهتر گردیده است، به گونه ای که میزان صادرات محصولات کشاورزی در چهار ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 395 هزار تن به ارزش بیش از دو میلیارد و 86 میلیون دلار بوده است که با مقایسه ای با واردات شش میلیون و 909 هزار تنی در بخش کشاورزی که ارزشی بیش از سه میلیارد و 702 میلیون دلار داشته است، تراز وزنی و بازرگانی بهتری نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. چرا که تراز وزنی کشاورزی در چهار ماهه نخست پارسال بالغ بر چهار میلیون و 773 هزار تن بود که در چهار ماهه نخست سال جاری به چهار میلیون و 514 هزار تن رسیده است. تراز بازرگانی در این بخش نیز در انتها تیر ماه سال جاری منفی یک میلیارد و 616 میلیون تن را تجربه نموده که نسبت به تراز منفی بیش از دو میلیارد و 246 میلیون دلاری چهار ماهه ابتدایی سال گذشته آمار بهتری را نشان می دهد.

چگونه اندروید را امن نگه داریم؟

محافظت از گوشی های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به حمله هرروزه هکرها نباید از امنیت در سیستم عامل دستگاه هوشمند غافل شد. اندروید نیز که یک سیستم عامل متن باز است، آسیب پذیری زیادی دارد که با راه های امنیتی می توان تا حدی از این آسیب ها جلوگیری کرد. در این گزارش می توانید این راهکارها را بخوانید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 81

به "هشدار لاغر شدن طبقه متوسط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار لاغر شدن طبقه متوسط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید