اتصال ادارات قم به شبکه ملی اطلاعات الزامی است

به گزارش تور یونان ارزان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم توسعه دولت الکترونیک را از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و ضمن تاکید بر اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات، مراحل لازم برای استفاده از وب سرویس های درگاه خدمات هوشمند را تشریح کرد.

اتصال ادارات قم به شبکه ملی اطلاعات الزامی است

جواد غلام پور در حاشیه نشست با رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: با عنایت به اجرای بند ث ماده 67 و بند الف ماده 68 قانون برنامه ششم توسعه در مورد تکلیف دستگاه های اجرایی به الکترونیکی کردن کلیه فرآیندها و تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی به استعلام های مورد احتیاج سایردستگاه های اجرایی به صورت الکترونیکی، ارایه خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به الزام کاهش 12.5 درصدی مراجعه حضوری شهروندان توضیح داد: کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی با همکاری تمام دستگاه های حاکمیتی به ایجاد سرویس های متنوعی در مرکز ملی تبادل اطلاعات اقدام کرده است و دستگاه های اجرایی جهت استفاده از استعلام های موجود باید به گذرگاه خدمات دولت الکترونیک متصل شوند.

رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات قم تاکیدکرد: کلیه دستگاه های اجرایی به منظور اجرای قانون و کاهش استفاده از کاغذ، کاهش تردد، کاهش جعل و افزایش استناد پذیری، به حذف شیوه سنتی و کاغذی و استفاده از این خدمات موظفند جهت اتصال به مراکز ملی تبادل اطلاعات اقدام کنند.

دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان بیان داشت: در حال حاضر ارائه خدمات بر بستر گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) از اولویت های توسعه دولت الکترونیک در استان است که با سرعت مناسب در حال پیشرفت می باشد و انتظار می رود تا انتها امسال با همکاری دستگاه ­های اجرائی بخش مهمی از این خدمات به صورت الکترونیک ارائه گردد.

بر اساس این گزارش مقرر شد شهرداری قم اتصال های لازم فنی برای برقراری ارتباط با بستر گذرگاه خدمات دولت الکترونیک و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک را فراهم آورد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1720

به "اتصال ادارات قم به شبکه ملی اطلاعات الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال ادارات قم به شبکه ملی اطلاعات الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید