اجبار به استفاده خودروهای الکتریکی نتیجه معکوس دارد

به گزارش تور یونان ارزان، دانشمند سرشناس تویوتا می گوید اجبار مردم به خرید خودروهای الکتریکی باعث می گردد آنها به خودروهای دیزل یا بنزینی خود بچسبند.

اجبار به استفاده خودروهای الکتریکی نتیجه معکوس دارد

گیل پرات بعلاوه معتقد است که باتری های کافی برای یک آینده کاملاً الکتریکی وجود ندارد.

بسیاری از فراورینمایندگان خودروها قبلاً اعلام نموده اند که تا کدام زمان خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی را عرضه می نمایند، اما تویوتا در این فهرست طولانی قرار ندارد. به جای آن، فراورینماینده خودروی ژاپنی دربارهٔ نیرومند شدن اخراج خودروهای دیزلی/بنزینی خود به عنوان گامی پیشرفته برای تبدیل کامل به خودروهای الکتریکی، بیانیه هایی داده است.

در یک سخنرانی در هیروشیما قبل از سرمایه گذاری G7، مدیرعامل موسسه تحقیقات تویوتا اعتراف کرد که تسهیلات مالی، خرید خودروهای الکتریکی را مجذوب کننده تر می نماید، اما او معتقد است که همهٔ افراد علاقه مند به سوار شدن به قطار خودروهای الکتریکی نیستند. راهکار او چیست؟ طولانی کردن عمر موتورهای احتراق داخلی با ادامهٔ توسعه هیبریدی و ایجاد شرایطی مناسب برای فراوری انبوه سوخت های جایگزین. به عنوان یک آنالیز مجدد، این شرکت با موتورهای احتراقی مبتنی بر هیدروژن نیز آزمایشاتی انجام داده است.

پرات بعلاوه نگرانی خود را دربارهٔ آمادگی صنعت خودروسازی برای انتقال کامل به خودروهای الکتریکی در آیندهٔ قابل پیش بینی بیان نمود. استدلال او بر محدودیت منابع بود که اصولاً مربوط به موادی است که برای ساخت بستهٔ باتری مورد استفاده قرار می گیرد: به زودی، محدودیت منابع خاتمه خواهد یافت، اما برای سال ها ما برای یک راهکار کاملاً الکتریکی مبتنی بر باتری، مواد باتری کافی و منابع شارژ تجدیدپذیر نداریم. به زودی مواد باتری و زیرساخت های شارژ تجدیدپذیر به صورت فراوان وجود خواهند داشت. اما برای بزرگ شدن معادن مواد باتری، تسهیلات فراوری انرژی تجدیدپذیر، خطوط انتقال، و تسهیلات ذخیره سازی انرژی فصلی، دهه ها زمان ضروری است.

هر چند تویوتا می خواهد موتورهای احتراقی را حفظ کند، اما مدیرعامل فولکس واگن، توماس شفر، به موتورهای بنزین و دیزل به عنوان تکنولوژی قدیمی اشاره نمود. وی ادامه داد که تمام صحبت ها دربارهٔ سوخت های ترکیبی یک صدای غیرضروری است. همه اعضای گروه فولکس واگن هم نظر یکسانی ندارند، زیرا پورشه در سرمایه گذاری در توسعه و فراوری سوخت های الکتریکی قدمی برداشته است.

هفته گذشته، مدیرعامل تازه منصوب تویوتا، کوجی ساتو، خاطرنشان کرد که سوخت های ترکیبی باید قبل از تبدیل به یک جایگزین قابل استفاده، تکامل نمایند. او معتقد است که فراوری انبوه فقط پس از کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی در فرآیند فراوری امکان پذیر است. برجستگان تویوتا بعلاوه معتقدند که باتری های جامد در حالت کنونی باید بیشتری از نظر تحمل پذیرا باشند، زیرا مقاومت همچنان چالش بزرگی را تشکیل می دهد.

منبع: فوت و فن / motor1.com
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2318

به "اجبار به استفاده خودروهای الکتریکی نتیجه معکوس دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجبار به استفاده خودروهای الکتریکی نتیجه معکوس دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید