ارائه اینترنت موبایل به شهروندان کوبا

به گزارش مجله میکونوس، وب سایت یک پزشک: دولت به شرکت مخابراتی ETECSA (اپراتور دولتی) ماموریت داد امکان دسترسی 11.5 میلیون نفر جمعیت این کشور به اینترنت موبایل را فراهم کند. در این برنامه، قرار است تا سرانجام سال 2018 تمام کشور زیر پوشش اینترنت 3G برود.

ارائه اینترنت موبایل به شهروندان کوبا

تا پیش از سال 2018 فقط نزدیک به 5 میلیون نفر در کوبا به اینترنت موبایل دسترسی داشتند. بعضی گزارش ها می گوید تا نوامبر گذشته، تنها 5 درصد شهروندان کوبا به سایت های اینترنتی بدون سانسور دسترسی داشتند و غالب مردم از خدمات اینترنت محلی به نام El Paquete Semanal استفاده می کردند.

این اینترنت محلی به صورت هفتگی شارژ شده و امکان دسترسی به اخبار سایت های دنیای، یوتیوب و بعضی فیلم ها و اپلیکیشن های موبایل را می داد.

کوبا یکی از سخت گیرترین کشورهای دنیا در دسترسی به اینترنت است. برای سال های متمادی، استفاده از اینترنت در این کشور محدود بوده و فقط کامپیوترهایی در هتل های خاصی که میهمان های بین المللی داشتند به اینترنت متصل بودند. این شرایط تا سال 2013 برقرار بوده است. به علاوه، به گزارش موسسه FCC، سرعت این اینترنت بسیار کند بوده و هزینه بالای 2 دلار در ساعت داشت.

قیمت بسیار بالای اینترنت

البته، اخیرا شرایط دسترسی به اینترنت در کوبا بسیار بهتر شده است. در ماه های اخیر حدود 400 هات اسپات وای فای در نقاط مختلف شهرها راه اندازی شده و بر تعداد کابین های اینترنتی نصب شده در خیابان ها افزوده شده است.

بعضی از مردم در کوبا پیروز شدند اینترنت را به درون خانه های خود کشیده و تعداد زیادی از شهروندان متقاضی اینترنت خانگی در انتظار کشیدن خط اتصال هستند.

اینترنت موبایل در کوبا هنوز مبتنی بر شبکه های سلولی نسل 3 (3G) است و دسترسی به اینترنت موبایل LTE 4G فراهم نشده است.

یک مشکل بزرگ دیگر در این کشور برای استفاده از اینترنت، هزینه بسیار بالای آن است. بعضی سرویس های اینترنت هزینه ای 45 دلاری در ماه برای تنها 4 گیگابایت حجم دارند. این شرایط گرانی اینترنت در حالی است که میانگین دستمزد و حقوق دولتی در این کشور ماهیانه 30 دلار است.

برخلاف کوبا، بعضی کشورها مانند هند تمام کوشش خود را برای کاهش هزینه های اینترنت و دسترسی بیشتر مردم به آن انجام می دهند. شبکه مخابراتی Jio هر یک گیگابایت اینترنت 4G را به مبلغ 0.44 دلار می فروشد که یکی از مقرون به صرفه ترین سرویس های اینترنت در دنیا است.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1403 بروزرسانی: 17 مهر 1403 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2402

به "ارائه اینترنت موبایل به شهروندان کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه اینترنت موبایل به شهروندان کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید