با فضاهای جدید و کاربردی در خانه های مدرن امروزی آشنا شوید!

به گزارش تور یونان ارزان، در سال های اخیر الگوبرداری از ترندهای جهانی در طراحی و دکوراسیون خانه، بیشتر شده و طراحان خصوصا در خانه های مدرن و لوکس، از سبک های معماری و دکوراسیون غربی پیروی می نمایند.

با فضاهای جدید و کاربردی در خانه های مدرن امروزی آشنا شوید!

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، در سال های اخیر الگوبرداری از ترندهای دنیای در طراحی و دکوراسیون خانه، بیشتر شده و طراحان خصوصا در خانه های مدرن و لوکس، از سبک های معماری و دکوراسیون غربی پیروی می نمایند. دکوراسیون خانه به سمت کاربردی تر شدن پیش رفته است و در طراحی خانه فضاهایی مختص هر فعالیت در نظر گرفته شده تا با ذخیره سازی اصولی تر وسایل و نظم دهی آن ها، آسایش و راحتی ساکنان بیشتر فراهم گردد.

از فضاهای جدید و کاربردی که حتما در سایت ها و عکس های طراحی داخلی و دکوراسیون خانه های مدرن دیده اید، کلوزت روم یا اتاق لباس، لاندری روم یا اتاق شستشو و اتاق کار یا فضای کار خانگی است. در این نوشته با این فضاها و چگونگی ایجاد آن در خانه آشنا خواهید شد.

یک اتاق پرو خانگی داشته باشید!

واک این کلوزت یا کلوزت روم (walk in closet)، از نظر لغوی یعنی کمدی که امکان راه رفتن در آن فراهم باشد. اما به طور کلی به اتاقی گفته می گردد که برای نگهداری لباس ، کفش ، کیف ، زیورآلات و هر آنچه در رابطه با پوشش است، استفاده می گردد. این اتاق دارای کمد دیواری عظیم، دراور، آینه، و قفسه هایی برای ذخیره سازی وسایل است و امکان انتخاب، تعویض و چک کردن لباس در آن وجود دارد.

کلوزت روم با تفکیک انواع وسایل، لباس ، کفش و کیف ، یاری شایانی به استفاده مفید و بهینه از فضا می نماید و جلوه خاص و زیبایی به اتاق می بخشد. در بسیاری از واک این کلوزت ها میز توالت یا فضایی برای آرایش در نظر گرفته می گردد. این اتاق معمولا در کنار یا نزدیکی اتاق خواب واقع شده است.

اگر فضای کافی برای ایجاد کلوزت روم دارید، برای طراحی و دکوراسیون آن به نکاتی مثل چگونگی ذخیره وسایل، چیدمان مبلمان، طراحی کمدهای مناسب و ...باید توجه کنید که در مطلب کلوزت روم از مجله اینپین می توانید هر اطلاعاتی که برای ایجاد یک اتاق لباس احتیاج دارید، به دست آورید.

رخت شورخانه را از چشم دیگران دور نگه دارید!

یکی از این فضاهای جدید و کاربردی که در سال های اخیر در طراحی خانه های ایرانی دیده می گردد، لاندری روم یا رخت شور خانه است. در گذشته برای شستشوی لباس از زیرزمین، انبار و یا حیاط استفاده می شد. با فراگیر شدن ماشین لباسشویی، این دستگاه در آشپزخانه جای گرفت و فضای اختصاصی برای شست شو در خانه ها در نظر گرفته نشد. اما امروزه در بسیاری از طراحی های منازل و آپارتمان ها، فضایی به عنوان لاندری روم در نظر گرفته می گردد.

لاندری روم به معنای اتاقی برای شست و شو یا همان رخت شور خانه است. لاندری روم فضایی خدماتی است که تمامی مراحل شستشو، خشک کردن و اتوکشی لباس در همان اتاق انجام می گیرد، در ضمن چهره زشت تجمع لباس های کثیف هم دیگر در آشپزخانه وجود ندارد.

بهترین محل برای لاندری روم، اتاقی نزدیک به اتاق خواب است. محل مناسب دیگر برای لاندری روم، فضایی نزدیک حمام است که محل تعویض لباس است. البته در برخی از خانه ها، لاندری روم نزدیک به بالکن یا تراس واقع شده است که برای آویزان کردن و خشک کردن لباس ها محل مناسبی است. در آپارتمان ها با مساحت کم می توان از انباری به عنوان لاندری روم استفاده کرد.

نگران نباشید. برای داشتن لاندری روم حتما نباید یک اتاق یا فضای عظیم جداگانه داشته باشید. در یک فضای کوچک مانند زیرپله هم می توان یک لاندروی روم مفید ایجاد کرد. در مطلب لاندری روم از مجله اینپین می توانید در خصوص چگونگی ایجاد یک لاندری روم و ویژگی های مهم این فضا هر اطلاعاتی که ضروری است، به دست آورید.

اداره را به خانه بیاورید!

دورکاری و کار کردن در خانه در سال های اخیر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، به یک فرایند کاری موثر در بسیاری از شرکت ها و سازمان های عظیم داخلی و خارجی تبدیل شده است. خصوصا در یک سال اخیر و شیوع ویروس کرونا، اغلب سازمان ها ترجیح می دهند که کارمندانشان از خانه کار نمایند. کار کردن از خانه شاید خیلی راحت به نظر برسد، اما چالش ها و سختی هایی دارد که برای افزایش راندمان کاری، باید به آن ها توجه کرد.

برای ایجاد یک محیط کاری مناسب در خانه باید بتوان فضای خانه را به بهترین شکل با فضای کاری ترکیب کرد. به همین منظور باید به نکاتی توجه کرد مانند:

  • نور مناسب
  • ایجاد یک فضای کار اختصاصی
  • میز و جایگاه مناسب
  • مخفی کردن فضای کار
  • شرایط ارتباط و اتصال قوی

و نکات و راهکارهای دیگری که برای یک محیط کاری لذت بخش به آن احتیاج دارید و ضروری است برای افزایش میزان بهره وری، تمامی راهکارهای آماده سازی فضای خانه برای دورکاری، را رعایت کنید.

حتما تا حالا متوجه شده اید که در طراحی و دکوراسیون خانه های مدرن، موضوعی که خیلی اهمیت دارد، مفید بودن و کاربردی هرآن چیزی است که در خانه وجود دارد. طراحی مدرن از فضاها و وسایل اضافی دوری می نماید و سعی دارد خانه را به محلی مفید و راحت برای ساکنان تبدیل کند.

اینپین یک پلتفرم هوشمند جستجوی املاک است که علاوه بر آسان کردن فرایند خرید و فروش و تمامی معاملات ملکی، در زمینه ایجاد آگاهی و افزایش اطلاعات در حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون خانه های جدید، گام های موثری برداشته است. به مجله اینپین سر بزنید و با موضوعات روز دنیا در حوزه مک و املاک آشنا شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1553

به "با فضاهای جدید و کاربردی در خانه های مدرن امروزی آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فضاهای جدید و کاربردی در خانه های مدرن امروزی آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید