بهترین زمان سفر به پیزا؛ خانه برج کج مشهور در ایتالیا

به گزارش تور یونان ارزان، پیزا شهری واقع در توسکانی در مرکز کشور ایتالیا از محبوب ترین مقاصد گردشگری است. برای برنامه ریزی بهترین زمان سفر به این شهر در این مقاله با ما بخوانید.

بهترین زمان سفر به پیزا؛ خانه برج کج مشهور در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پیزا یکی از شهرهای ایتالیایی توسکانی به علت وجود برج کج پیزا در دنیا بسیار مشهور است که در تور ایتالیا می توانید از آن بازدید کنید. این شهر که بر فراز رود آرنو ساخته شده است، حدود 90 هزار نفر جمعیت دارد. جاذبه های گردشگری فراوانی در پیزا برای بازدیدنمایندگان وجود دارد که در میان آن ها می توان به کلیسای جامع پیزا ساخته شده از مرمر در میدان کلیسا یا پیاتزا دوآمو (Piazza Duomo) با قدمتی از قرن یازدهم و معماری رومانسک در برج کج پیزا با قدمتی از قرن دوازدهم و 55 متر ارتفاع اشاره نمود.

شما همچنین می توانید به بازدید از دیدنی های پیزا مانند موزه سینوپی (Museo delle sinopie)، مکانی که نقاشی های با قدمتی قبل از فرسکوها را در آن نگهداری می نمایند؛ گورستان برجسته کامپو سانتو و گالری های مرمر تزئین شده با سنگ قبرها، محله سانتا ماریا، اصلی ترین خیابان شهر و ساختمان های باشکوهش؛ میدان پیازا دی کالیری (Piazza Cavalieri)، احاطه شده با کاخ های خارق العاده؛ بازار روز در نزدیکی کلیسای سن فردیانو (San Frediano)؛ گذرگاه های خیابان خرید بورگو استرتو (Borgo Stretto)، راستا قدیمی تجاری و کاخ آبی پیزا، مرکز فرهنگی شهر با پیشنهادات متعدد نمایشگاهی بروید.

حتما برای مزه کردن غذاهای مخصوص محلی مانند بروسکتا و سوپ به همراه نوشیدنی های خاص توسکانی، زمان بگذارید. از راه های دسترسی به پیزا می توان به پرواز از پاریس، بروکسل، لیون یا لیل و قطار از فلورانس اشاره نمود. البته اگر می خواهید به اکتشاف در ییلاقات اطراف بپردازید، بهترین گزینه اجاره ماشین است. برای گشت و گذار در شهر نیز می توانید از اتوبوس، دوچرخه یا اسکوتر بهره ببرید. البته گردش های شهری با پای پیاده هم لطف خودش را دارد.

بهترین زمان سفر به پیزا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به پیزا بر اساس آب و هوا، 23 آوریل تا 11 نوامبر (3 اردیبهشت تا 20 آبان) است.

دمای میانگین در پیزا در زمان های مختلف سال بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا به غیر از چند هفته سرد در فصل زمستان در بیشتر سال دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال احتمال دارد. پیزا در میان دیگر مقاصد گردشگری دنیای، از نظر آب و هوا، نمره 37 از 100 را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اوایل تا اواسط ماه آگوست (اواسط تا اواخر مرداد) با دمای میانگین 30.4 درجه سانتی گراد و حداقل دمای 18.4 درجه سانتی گراد در شب ها است.

بهترین زمان سفر به پیزا بر اساس دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می نمایند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به پیزا بر اساس بارش باران یا برف

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از 25.4 میلی متر در ماه گفته می شود) یعنی جولای، آگوست و ژوئن به پیزا بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل ماه جولای (اواخر تیر) است.

چه زمانی می توانید با بارش برف در پیزا روبه رو شوید؟

گزارشات هواشناسی نشان می دهند که احتمال بارش برف در ماه اکتبر به خصوص در اواخرماه و اوایل نوامبر بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در پیزا، اواخر اکتبر (اوایل آبان) است.

بهترین زمان سفر به پیزا بر اساس رطوبت و وزش باد

پیزا دارای ماه های مرطوب زیادی است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی 63.4 درصد، ماه آگوست و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی 75 درصد، دسامبر است.

وزش باد در پیزا، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، مارس و سپس نوامبر و دسامبر هستند. باد ماه مارس با سرعت 11.6 کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در پیزا در اوایل ماه مارس، 27 کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می آید.

بهترین زمان سفر به پیزا بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری پیزا، مارس و سپس ژانویه و فوریه هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری پیزا، نوامبر است؛ زمانی که با ارزان ترین قیمت هتل ها روبه رو می شوید.

بهترین زمان سفر به پیزا بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده 13.7 تا 24.7 درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر می شود. بارش باران با متوسط 5 تا 7 روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در پیزا است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه ها با 2 تا 3 روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می نمایند.

ماه های ژوئن تا آگوست، از فصول خلوت گردشگری پیزا هستند.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده 14.1 تا 28 درجه سانتی گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد نمود. حدودا در هر ماه به صورت میانگین 4 تا 7 روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری پیزا است، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین 11 تا 13.9 درجه سانتی گراد در پیزا سرد است. به صورت میانگین 6 تا 7 روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، دومین زمان شلوغ گردشگری پیزا است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می نماید.

بهترین زمان سفر به پیزا بر اساس فستیوال ها و رویدادها

پیزا میزبان چندین رویداد مهیج است که هر سال در این شهر برگزار می شوند. بیشتر آن ها با پس زمینه تاریخی و جشن های سنتی، گردشگران زیادی را به سمت خود می کشانند.

در ادامه شما را با بعضی از محبوب ترین فستیوال های پیزا آشنا خواهیم کرد.

مسابقات کرجی رانی جمهوری های دریایی (Regatta of the Maritime Republics)

مسابقات جمهوری های دریایی، یک مسابقه قایقرانی در میان چهار شهر ونیز، پیزا، آمالفی و پیزا است که هر سال در ماه می در یکی از این شهرها برگزار می شود. قدمت این رویداد ورزشی به سال 1995 برمی شود. این مسابقه با یک مراسم تاریخی شروع می شود و در این رژه بعضی از افراد به شکل شخصیت های باستانی و مهم هر یک از این چهار جمهوری، لباس می پوشند.

فستیوال روشنایی سنت رانیری (Luminara of Saint Ranieri)

فستیوال روشنایی سنت رانیری هر سال با روشن کردن 70 هزار شمع در ساختمان های تاریخی و مهم پیزا و آتش بازی در ماه ژوئن برگزار می شود.

فستیوال روشنایی سنت رانیری 2019 در تاریخ 23 خرداد 1398 برگزار خواهد شد.

مسابقات قایقرانی سنت رانیری (Regatta of Saint Ranieri)

مسابقات قایقرانی سنت رانیری هر سال در میانه ماه ژوئن در پیزا برگزار می شود. چهار قایق به نمایندگی از چهار منطقه شهر پیزا در یک مسابقه هیجان انگیز به رقابت می پردازند.

جنگ بر روی پل (Gioco del Ponte)

جیوکو دل پونته یا جنگ بر روی پل هر سال در آخرین یکشنبه ماه ژوئن در پیزا برگزار می شود. این فستیوال شامل یک رژه نظامی در کنار رود آرنو می شود.

پیزا؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه 7.2 9.9
فوریه 7.3 7.6
مارس 10.2 8.6
آوریل 13.6 5.3
می 17 6.4
ژوئن 21.2 3
جولای 23.9 3.8
آگوست 23.9 4.3
سپتامبر 20.4 5.3
اکتبر 16.2 10.7
نوامبر 11.9 10.9
دسامبر 7.6 8.6

چه زمانی به پیزا برویم

ماه حداقل دمای میانگین حداکثر دمای میانگین حداقل دمای ثبت شده حداکثر دمای ثبت شده تعداد روزهای بارانی
ژانویه 4 11 5- 17 11
فوریه 5 12 7- 18 16
مارس 6 16 1- 24 11
آوریل 10 19 0 27 12
می 12 21 5 30 12
ژوئن 16 27 10 34 6
جولای 19 30 12 36 5
آگوست 19 30 12 37 6
سپتامبر 16 26 9 33 8
اکتبر 14 22 3 27 14
نوامبر 10 17 3- 22 13
دسامبر 5 13 4- 18 8
منبع: کجارو / discovertuscany.com / pisa.location-guides.com / thebesttimetovisit.com / championtraveler.com
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 678

به "بهترین زمان سفر به پیزا؛ خانه برج کج مشهور در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به پیزا؛ خانه برج کج مشهور در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید