جدال ایران با میزبان جام جهانی، ژاپن به دنبال شکست قهرمان آسیا

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، چهاردهمین دوره رقابت های جام جهانی والیبال از روز سه شنبه (9 مهرماه) با حضور تیم های برزیل، آمریکا، ژاپن، لهستان، مصر، آرژانتین، روسیه، ایران، استرالیا، ایتالیا، کانادا و تونس به میزبانی ژاپن آغاز شده است.

جدال ایران با میزبان جام جهانی، ژاپن به دنبال شکست قهرمان آسیا

تیم ملی والیبال ایران که در شروع مسابقات جام جهانی شروع خوبی با شکست مقابل تیم روسیه و مصر نداشت دست به تغییر و تحول اجباری زد. فرصتی که به دلیل خستگی و آسیب ملی پوشان اصلی به جوانان با انگیزه و آینده دار والیبال ایران داده شد و به دنبال آن چهار پیروزی مقابل تیم های کانادا، استرالیا، تونس و آرژانتین به دست آمد. تیم متحول شده ایگور کولاکوویچ حتی توانایی شکست تیم ملی برزیل صدرنشین و یکه تاز جدول رده بندی را نیز داشت اگر سرمربی تیم کمی به کمک ملی پوشان جوان می آمد.

اکنون تیم ملی در گام نهم رقابت های جام جهانی والیبال فردا یکشنبه از ساعت 13:50 مقابل تیم ملی ژاپن میزبان مسابقات قرار خواهد گرفت. ژاپن تا خاتمه روز هشتم با کسب 6 پیروزی، 2 شکست و 17 امتیاز بالاتر از تیم های روسیه، ایتالیا و ایران در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار داد. تیم ملی ژاپن که در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران با قبول شکست برابر استرالیا از راه یابی به فینال بازمانده بود در روز ششم رقابت های جام جهانی با شکست 3 بر صفر استرالیا انتقام گرفت.

ژاپن که در خاتمه روز هشتم رقابت ها بهترین جایگاه جدول رده بندی را بین تیم های آسیایی دارد فردا با اتکا به تماشاگرانش در خانه میزبان تیم ملی ایران است تا با شکست قهرمان آسیا برای سایر تیم های آسیایی خط و نشان بکشد.

جدال ایران و ژاپن یکی از حساس ترین بازی های روز نهم بشمار می رود و ایران به دنبال پنجمین برد در جام جهانی است.

* برنامه کامل دیدارهای روز نهم

ردیف تیم ها تاریخ ساعت
1 آرژانتین - روسیه یکشنبه 21 مهر 5:30
2 ایتالیا - کانادا یکشنبه 21 مهر 7:00
3 آمریکا - استرالیا یکشنبه 21 مهر 8:30
4 لهستان - برزیل یکشنبه 21 مهر 9:30
5 تونس - مصر یکشنبه 21 مهر 11:30
6 ژاپن - ایران یکشنبه 21 مهر 13:50

* جدول رده بندی تا خاتمه روز هشتم

ردیف تیم ها برد باخت امتیاز
1 برزیل 8 - 24
2 لهستان 7 1 21
3 آمریکا 6 2 18
4 ژاپن 6 2 17
5 روسیه 4 4 12
6 ایتالیا 4 4 11
7 ایران 4 4 11
8 آرژانتین 3 5 10
9 کانادا 3 5 9
10 مصر 2 6 8
11 استرالیا 1 7 2
12 تونس - 8 1

در این رقابت ها رده بندی تیم ها ابتدا بر اساس بردها و باخت ها، سپس امتیازات و پس از آن با توجه به ست های برده و باخته مشخص می شود.

به گزارش خبرنگاران، روسیه با 6 قهرمانی به همراه برزیل و آمریکا با دو مدال طلا پرافتخارترین تیم های جام جهانی والیبال هستند. همچنین تیم های کوبا، ایتالیا و آلمان نیز هر کدام یک قهرمانی در جام جهانی والیبال دارند.

سعید معروف، جواد کریمی، امیر غفور، پوریا یلی، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، محمدرضا حضرت پور و محمدرضا مؤذن 13 بازیکن ایران در چهاردهمین دوره مسابقات جام جهانی هستند. سید محمد موسوی بزرگ ترین غایب ایران در این مسابقات است که به دلیل خستگی و مسائل شخصی با موافقت ایگور کولاکوویچ در این مسابقات حضور ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 604

به "جدال ایران با میزبان جام جهانی، ژاپن به دنبال شکست قهرمان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال ایران با میزبان جام جهانی، ژاپن به دنبال شکست قهرمان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید