دیدنی ترین دریاچه های ایران، اوج هنری دیدنی در طبیعت

به گزارش تور یونان ارزان، ایران دارای منطقه ها گردشگری و توریستی زیادی می باشد. در این بین دریاچه ها یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ایران به شمار می آیند. دریاچه های طبیعی و زیبایی وجود دارد که اکثرا از آن بی خبریم! با تماشا معروف ترین دریاچه های ایران می توانید خود را از هیاهوی زندگی تکراری شهری دور و برای ساعاتی استراحت کنید. برای آشنایی با زیباترین دریاچه های ایران با ما همراه باشید تا تجربه ای به یادماندنی و مکان مناسبی برای گردشگری آخر هفته خود در بین تماشای ترین دریاچه های ایران پیدا کنید.

دیدنی ترین دریاچه های ایران، اوج هنری دیدنی در طبیعت

دریاچه چورت: شاهکار زلزله

نام اصلی این دریاچه میانشه است اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت، چورت نام گرفته و دلیل اصلی به وجود آمدن آن زلزله و رانش زمین درسال 1318 است. قرار گرفتن چورت در میان درختان بلند و جنگل های انبوه طبیعت خاصی را به آن بخشیده و بیشتر گردشگران هنگام بازدید از این جاذبه فوق العاده یاد کشورهای اروپایی و اقلیم خاص آن ها می افتند. بدون تردید می توان چورت را یکی از معروف ترین دریاچه های ایران که ارزش ساعت ها وقت گذراندن و گردشگری را دارد، به شمار آورد.

دریاچه شور مست: توریستی ترین دریاچه ایران

یکی از توریستی ترین جاذبه های شمال ایران و تنها دریاچه طبیعی در شهرستان سوادکوه دریاچه شورمست به شمار میرود. اطراف شورمست جنگل هایی مملو از درخت توسکا وجود دارد که وجود این جنگل ها باعث خنک شدن هوای این منطقه شده که آدم را سرزنده می نماید. بی شک شورمست یکی از زیباترین دریاچه های ایران به شمار می آید. اگر در پی مقصدی آرام و رویایی هستید تا در آن خلوت کنید یکی از مقصدهای فوق العاده و پیشنهاد ما به شما شورمست خواهد بود.

دریاچه ولشت: میراث فرهنگی ایران

یکی از ده دریاچه آب شیرین ایران، ولشت می باشد. دلیل اصلی به وجود آمدن آرامش عجیب این جاذبه گردشگری، کوه های اطراف آن است که ولشت را محاصره کردند. جالب است بدانید که این جاذبه هفتاد و یکمین اثر طبیعی ملی می باشد و در لیست میراث فرهنگی ایران قرار گرفته است. استراحت و قدم زدن در کنار این دریاچه زیبا و بکر را نباید فراموش کنید.

دریاچه چمستان: غیر باورترین دریاچه ایران

نکته قابل توجه راجب دریاچه چمستان این است که کمتر دریاچه ای شبیه به چمستان را می توان پیدا کرد که همه این زیبایی های شگفت انگیز را دارا باشد. درختانی که لبه ساحل رشد کردند و جنگل های اطراف آن، چشم انداز دیدنی را برای شما به وجود می آورند که واقعی بودن آن را باور نمی کنید و بعلاوه با قرار گرفتن چمستان در میان این جنگل ها، گرشگران را یاد منطقه ها استوایی می اندازد. به جرات می توان گفت که دریاچه چمستان یکی از معروف ترین دریاچه های ایران به شمار می آید.

تالاب زریوار: افسانه محلی

دریاچه آب شیرین زریوار یکی از مکان های دیدنی و گردشگری استان کردستان است. جالب است بدانید که آب زریوار از هیچ رودخانه ای فراهم نمی گردد و چشمه های کف جوش و بارش باران آن را فراهم می نمایند. زریوار جز منحصر به فردترین دریاچه های آب شیرین و یکی از بکرترین دریاچه های ایران و دنیا به شمار می رود. مردم محلی آن را افسانه ای و سرشار از رازها و داستان ها می دانند و دلیل آن را هم به خودجوش بودن آن نسبت می دهند. این دریاچه یکی از دیدنی ترین دریاچه های ایران می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2275

به "دیدنی ترین دریاچه های ایران، اوج هنری دیدنی در طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین دریاچه های ایران، اوج هنری دیدنی در طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید