زیبایی این نقطه ایران نفس گیر است

به گزارش تور یونان ارزان، قدم زدن در طبیعت بکر زاگرس را دوست دارید؟ آب تنی در آب خنک و زلال آبشارهای زیبای زاگرس را چطور؟ اینجا باصفاترین نقطه لرستان است.

زیبایی این نقطه ایران نفس گیر است

تنگه پیازه خرم آباد یکی از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان لرستان است که طبیعت بکر و دلنشینش آن را به یکی از جاذبه های توریستی منحصربه فرد لرستان تبدیل نموده است. این تنگه در کنار جاده ای کوهستانی و در محدوده جنگلی قرار گرفته است. همراه مجله گردشگری خبرنگاران به این نقطه از ایران سفر کنید.

تنگه پیازه خرم آباد کجاست؟

تنگه پیازه خرم آباد به علت طبیعت زیبا و خیره کننده ای که در اطراف آن وجود دارد، چند سالی است که بسیار موردتوجه گردشگران قرار گرفته است. این منطقه دارای مناظری سرسبز و کوهستانی است که به شما اجازه می دهد در میان طبیعت بکر قدم بگذارید و از آرامشی که فقط در چنین مکان هایی یافت می گردد، لذت ببرید.

تنگه پیازه شامل سه آبشار طبیعی است که آب آنها از بالاترین نقطه تنگه سرازیر می گردد. این آبشارها به ترتیب از بالابه پایین، آبشار بالا، آبشار وسط و آبشار پایین نامیده می شوند. تنگه پیازه در فاصله کمی از شهر خرم آباد قرار گرفته است و در فصل بهار با آبشارهای دائمی و جاری خود به دلبری از گردشگران مشغول است.

علاوه بر تنگه پیازه، در نزدیکی این منطقه جاذبه های طبیعی و تاریخی دیگری نیز وجود دارد که می توان به تپه تخت سلیمان، روستای چالشتر، دریاچه چغاخور و غار سردک اشاره نمود.

تاریخ و فرهنگ غنی ای که در رابطه با این تنگه وجود دارد بر اهمیت آن افزوده است. یک پل قدیمی و تاریخی در نزدیکی این منطقه قرار گرفته که از دوران قاجار به جای مانده است. این پل به عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ منطقه در نظر گرفته می گردد.

علاوه بر طبیعت و تاریخ، تنگه پیازه خرم آباد بعلاوه فرصت هایی برای فعالیت های آبی و تفریحی ارائه می دهد. شما می توانید در آب های جاری تنگه شنا کنید، روی سنگ های نرم و صاف در نزدیکی آبشارها بنشینید و از آب وهوای خنک و طبیعت آرامش بخش لذت ببرید. می توانید به کوهنوردی در دل زاگرس زیبای غرب بروید یا به آب تنی در آب سرد آن مشغول شوید. عمق آب این تنگه حدود سه متر است و شنا در آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

تنگه پیازه خرم آباد با ترکیبی از طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ محلی و فعالیت های تفریحی متنوع، یک مقصد گردشگری فوق العاده در استان لرستان است.

چگونه به تنگه پیازه برویم؟

این تنگه در استان لرستان در فاصله 20 کیلومتری خرم آباد، جاده خرم آباد به الشتر، در منطقه زرین چقا قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه : در این غار ترسناک ایران، خفاش ها به استقبال شما خواهند آمد را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2315

به "زیبایی این نقطه ایران نفس گیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی این نقطه ایران نفس گیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید