واکس های گیاهی نانو فراوری شد، با خاصیت پاک کننده و براق کننده

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی واکس گیاهی فراوری و به بازار عرضه می نماید که در آن از مواد نانوساختار استفاده شده است. به دلیل وجود ذرات نانو، این واکس به داخل بافت چرم نفوذ نموده و براقیت و پاک کنندگی بیشتری روی چرم ایجاد می نماید.

واکس های گیاهی نانو فراوری شد، با خاصیت پاک کننده و براق کننده

ایجاد آلودگی روی سطوح چرمی یا چوبی علاوه بر ایجاد خفگی سطح، سبب فرسایش و تخریب زودرس مولکول های سطحی شده و در صورت مرطوب شدن سطح، شوره زده و موجب خشکی و ایجاد ترک های سطحی می گردد. از سوی دیگر برای پاک کردن سطوح چرمی نباید از مواد شوینده استفاده کرد، چرا که موجب تخریب زنجیره پلیمری چرم شده و به مرور زمان، ترکیب چرمی را دچار خوردگی و تخریب می نماید.

این واکس گیاهی می تواند قدرت پاک کنندگی بالایی داشته و با ایجاد خواص آنتی باکتریال مراقبت طولانی تری از چرم داشته باشد.

علی یوسف گمرکچی؛ مدیرعامل شرکت گفت: این تونیک گیاهی عاری از روغن های پالایشگاهی و مشتقات نفتی است و در آن از عصاره ها گیاهی استفاده می گردد. در کنار عصاره های نانومقیاس، نانوذرات نقره نیز در این تونیک گیاهی وجود دارد که به ایجاد خواص انتی باکتریال یاری شایانی می نماید. به دلیل وجود فرمولاسیون ویژه این واکس گیاهی، خواص ضدباکتری، نرم کنندگی، پاک کنندگی و براق کنندگی این واکس نسبت به محصولات موجود در بازار بیشتر است.

به گفته گمرکچی پایه این واکس گیاه آلوورا بوده که با نانوذرات نقره ترکیب شده است. یکی از ویژگی های این واکس آنتی باکتریال، خوش بویی آن است، عطر ذاتی موجود در عصاره های گیاهی به کار رفته در این واکس موجب می گردد تا سطوح علاوه بر طراوت و زیبایی، از بوی خوش نیز بهره مند باشند.

از آنجایی که در این واکس گیاهی از ترکیبات سنگین و مشتقات و روغن های نفتی استفاده نمی گردد، در صورت تماس با دست بدون احتیاج به شوینده، تنها با آب ولرم قابل شستشو است.

از دیگر ویژگی های این واکس، ماندگاری بالای آن است به طوری که روی کفش تا یک هفته ماندگار است. البته از این تونیک گیاهی می توان برای محصولات مختلف نظیر انواع پوشش های چوبی و چرمی خودرو، چوب و چرم و MDF در مبلمان خانگی و اداری، دکوراسیون اتاق ها و ادارات، کابینت آشپزخانه، کیف و کفش و البسه چرمی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 920

به "واکس های گیاهی نانو فراوری شد، با خاصیت پاک کننده و براق کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکس های گیاهی نانو فراوری شد، با خاصیت پاک کننده و براق کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید