آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، آمریکای لاتین کانون جدید کووید19 ، افزایش مرگ ومیر در ایران

به گزارش تور یونان ارزان، بیماری کووید19 تا کنون جان بیش از 342 هزار نفر را در سراسر دنیا گرفته و بیش از 5 میلیون و 378 هزار نفر را مبتلا نموده است و در کشورهای آمریکای جنوبی به خصوص برزیل، پرو و شیلی در حال پیش روی است.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، آمریکای لاتین کانون جدید کووید19 ، افزایش مرگ ومیر در ایران

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی 1869 بیمار جدید کووید19 در کشور اطلاع داد. کیانوش جهانپور گفت : از دوم تا سوم خرداد بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1869 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

وی اضافه کرد: از بین مبتلایان جدید، 386 مورد بستری و 1483 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 133 هزار و 521 نفر رسید.

به گفته این مسئول، در طول 24 ساعت گذشته، 59 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7359 نفر رسید. جهانپور با بیان اینکه تا کنون 104 هزار و 72 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. اضافه کرد: 2633 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه شرایط استان خوزستان همچنان قرمز است، تاکید نمود: در طول 24 ساعت گذشته در 14 استان موارد فوتی صفر و در 6 استان فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

  • آمریکای لاتین کانون جدید شیوع ویروس

سازمان جهانی بهداشت با توجه شمار روزافزون موارد ابتلا به بیماری کووید 19، آمریکای لاتین را به عنوان کانون جدید همه گیری ویروس کرونا معرفی نموده است. به گزارش یورونیوز، پرو پس از برزیل دومین کشور آمریکای لاتین است که ویروس کرونا به شکلی پرشتاب در آن رو به گسترش است. اغلب بیمارستان های شهر لیما، پایتخت پرو در آستانه تکمیل ظرفیت قرار گرفته و دولت اعلام نموده که برای کنترل و مهار بحران جاری مقررات قرنطینه را تا انتها ماه آینده میلادی تمدید می نماید.

در شیلی طی بیست و چهار ساعت گذشته شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 بیش از 29 درصد افزایش یافته و قرنطینه عمومی بسیاری از شهروندان را به خصوص در محله های فقیرنشین از نظر تامین غذا و مایحتاج زندگی مستاصل نموده است.

نقطه اوج شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین در کشور برزیل است که بیش از 330 هزار شهروند را مبتلا نموده است.

  • برزیل دومین کشور آلوده به ویروس

بر اساس آماری که مقامات رسمی برزیل روز آدینه در اختیار خبرنگاران قرار دادند تا به امروز 330 هزار و 890 شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از سوی دیگر به گفته مقامات بهداشتی برزیل با افزایش 1001 موردی مرگ و میر، شمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به 21 هزار و 48 نفر افزایش می یابد.

با توجه به افزایش پر شتاب شمار مبتلایان به ویروس در برزیل این کشور اکنون از حیث ثبت موارد ابتلا به کرونا پس از ایالات متحده آمریکا در مکان دوم جای دارد.

  • 9 هزار ابتلای جدید در روسیه طی 24 ساعت

روسیه اکنون فراگیرترین نقطه از خاک اروپا از حیث ابتلا به ویروس کروناست. یورونیوز نوشت: مقامات دولتی در روسیه اظهار داشتند که طی بیست و چهار ساعت گذشته بیش از 9 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس را شناسایی نموده اند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در روسیه نیز طی دوره زمانی مشابه با افزایش 139 موردی به 3 هزار و 388 نفر افزایش یافته است.

  • کوشش آمریکا برای حرکت به سوی بازگشایی بیشتر

به گزارش یورونیوز، در حالی که شمار قربانیان ویروس کرونا طی روزهای گذشته روندی ثابت را طی می نماید مقامات دولتی در این کشور کوشش زیادی به خرج می دهند تا محدودیت های هر چه زودتر برداشته گردد.

منابع رسمی در ایالات متحده روز آدینه از افزایش 1260 موردی مرگ جدید ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 طی بیست و چهار ساعت گذشته اطلاع دادند. به رغم تداوم آمار بالای قربانیان روزانه ویروس حدود پنجاه ایالت این کشور تحت فشار دولت به کاهش تدریجی محدودیت ها و خروج از قرنطینه روی آورده اند.

ویروس کرونا تا به امروز بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر را در ایالات متحده آمریکا آلوده نموده و جان بیش از 97 هزار نفر را گرفته است.

  • افغانستان و سیر صعودی مبتلایان

وزارت صحه عامه در افغانستان روز شنبه اظهار داشت 782 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی و ثبت شده است. بر اساس این گزارش با آمار جدید ارائه شده شمار کلی مبتلایان به کرونا در افغانستان به 998 نفر افزایش می یابد. بیماری کووید 19 ناشی از ابتلا به ویروس کرونا همچنین طی دوره زمانی یاد شده 11 قربانی جدید در افغانستان گرفته که با این احتساب شمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به 216 می رسد.

  • ثبت بیش از 2440 مورد جدید ابتلا در عربستان

تسنیم به نقل از شبکه الجزیره نوشت: وزارت بهداشت عربستان اظهار داشت طی 24 ساعت گذشته، 2442 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. با ثبت موارد جدید، آمار مبتلایان تا سوم خرداد به 70 هزار و 161 نفر افزایش یافته است. همچنین با جان باختن 15 نفر دیگر، آمار فوتی ها به 379 نفر رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1109

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، آمریکای لاتین کانون جدید کووید19 ، افزایش مرگ ومیر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، آمریکای لاتین کانون جدید کووید19 ، افزایش مرگ ومیر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید