آشنایی با ویتنام و چند جاذبه گردشگری معروف آن

به گزارش تور یونان ارزان، یکی از کشورهای دست نخورده و کشف نشده که هزینه مسافرت به آن برای گردشگر ها و گردشگران به مقدار زیادی ارزان بوده و همه ساله میزبان مسافران کشورهای مختلف دنیا بوده است، کشور زیبای ویتنام است؛ کشوری در منطقه شرقی آسیا که از شمال با چین و لائوس و از غرب با کامبوج و از شرق و جنوب به دریای شرق و اقیانوس آرام منتهی می گردد. در این مقاله قصد داریم با ویتنام و چند جاذبه گردشگری معروف آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

آشنایی با ویتنام و چند جاذبه گردشگری معروف آن

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید.

ویتنام دارای جمعیتی در حدود 80 میلیون نفر می باشد که از حدود 54 نژاد گوناگون تشکیل شده است. مذاهب بودیسم، مسیحیت و دائیسم در ویتنام هر کدام پیروانی دارند اما باید گفت که بیشتر مردم ویتنام پیرو مذهب بودیسم هستند. در حال حاضر تعداد زیادی از معابد و کلیساهای این مذهب از جاذبه های بسیار تماشایی و جذاب برای گردشگران به شمار می رود.

قسمت عمده سرزمین ویتنام از کوهستان ها و جنگل های انبوه تشکیل شده است؛ به نوعی می توان گفت 40% این کشور را کوهستان ها تشکیل داده اند و سرزمین مسطح این کشور شامل کمتر از 20% می گردد. شمال ویتنام بطور کلی از دلتای مثلث شکلی از رودخانه سرخ و کوهستان ها و فلات های مرتفع تشکیل شده است. آب و هوای ویتنام در جنوب استوایی و در شمال موسمی همراه با باران های دوگانه است.

میانگین رطوبت هوا در این کشور در حدود 80 درصد می باشد و از طرفی قرار دریافت در عرض های جغرافیایی مختلف و در ارتفاعات، سبب ایجاد آب و هوای متنوع و بسیار بی نظیری شده است. پایتخت کشور ویتنام شهر هانوی است که به شهر دریاچه ها نیز مشهور است و قریب به 50% دریاچه ها کوچک و عظیم در نقاط مختلف این شهر واقع شده است.

بد نیست بدانید که هانوی پر از ساختمان های تاریخی از زمان جنگ می باشد و علاوه بر آن پارک های بسیار زیبا و زیادی در این شهر قرار داد. همچنین موزه ارتش و موزه ملی این کشور تاریخ ویتنام و جنگ های این کشور را به نمایش گذاشته اند. دیگر جاذبه این شهر زیبا دریاچه هوان می ام است که همواره مورد استقبال گردشگران این کشور قرار می گیرد.

عظیمترین شهر ویتنام هم هوشی مینه نام دارد که قبل از متحد شدن ویتنام جنوبی و شمالی این شهر سایگون نامیده می شد. این شهر از مهمترین جاذبه های گردشگری ویتنام بشمار می رود، چراکه پر از آثار تاریخی و کهن، حتی از زمان جنگ با آمریکا را در دل خود جای داده است و این موضوع باعث رونق مالی این منطقه و پیشرفت این شهر شده است.

نرخ تاکسی در این شهر بسیار پایین می باشد، بطوری که شما به راحتی می توانید برای حمل و نقل از آن بهره ببرید. هیجان انگیز ترین مرکز دیدنی هوشی مینه تونل کوچی است که معروف ترین تونل جنگی ویتنام است.

سومین شهری که می توان از آن یاد کرد، شهر دالات یا همان سوییس شرق است. این شهر از کوه ها و قله های بسیار زیادی پوشیده شده و تنوع پوشش گیاهان استوایی آن بسیار نایاب و کم نظیر است. لازم بذکر است که شهر دالات در مرکز ویتنام واقع شده است.

این شهر همچنین بهترین جاده ها را برای پیاده روی در ویتنام را داراست. همه ساله بسیاری از زوج های جوان این شهر را برای ماه عسل خود انتخاب می نمایند، به همین دلیل دالات به شهر عشق معروف شده است. بعلاوه دالات پر از غذاهای لذیذ با طعم های مختلف است و رستوران های گوناگون این شهر بهترین خوراک ها را با گوشت اردک طبخ می نمایند.

از دیگر مکان ها و جاذبه های ویتنام که هر ساله شمار زیادی از گردشگران برای بازدید از آن راهی این کشور می شوند، شهر ممنوعه است. از ویژگی های این شهر باید به موسیقی و پایکوبی های سنتی متعلق به هر سلسله که تنها متعلق به پادشاهان بود و در آنجا برگزار می شد، اشاره نمود.

برپایی فستیوال های سنتی نیز از دیگر جاذبه های این کشور است؛ مراسمی سرشار از نشاط و شادی و رنگ ها که به دلیل تنوع نژادی گوناکون شرکت نمایندگان در آن، بسیار تماشایی و لذتبخش است؛ حتی می توان گفت این یک تجربه عالی برای بازدیدنمایندگان است تا به دنیای منحصر به فرد رسوم و فرهنگ این کشور وارد شده و از نزدیک آن را لمس نمایند.

در خاتمه باید متذکر شد که یکی از راه های جذب گردشگران خارجی در ویتنام تعریف کردن افسانه ها و داستان های جالب آنها همراه با موسیقی و نمایش در قهوه خانه ها و چایخانه ها است.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1176

به "آشنایی با ویتنام و چند جاذبه گردشگری معروف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ویتنام و چند جاذبه گردشگری معروف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید