آمریکا برای مذاکرات مجدد با کره شمالی اعلام آمادگی کرد

به گزارش تور یونان ارزان، ایرنا نوشت:در پی آزمایش موشکی کره شمالی، آمریکا آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ را خاطرنشان کرد.

آمریکا برای مذاکرات مجدد با کره شمالی اعلام آمادگی کرد

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ایالات متحده آماده است تا پای میز مذاکره با پیونگ یانگ بنشیند، اما همچنان به تقویت پتانسیل نظامی خود در منطقه برای محافظت از خود و متحدانش ادامه خواهد داد.

کربی در ادامه اضافه کرد: نکته دیگر این است که ما باید مطمئن شویم که متحدمان در شبه جزیره کره قوی است، به مذاکرات با پیونگ یانگ متعهد هستیم و حاضریم بدون پیش شرط این نوع گفتگوها را داشته باشیم.

در عین حال، سخنگوی پنتاگون اعلام نمود که در کنار دیپلماسی، واشنگتن بعلاوه در پی اطمینان از آمادگی نظامی خود در منطقه در پاسخ به تهدید ادامه پرتاب موشک از سوی کره شمالی است.

در پی آزمایش اخیر موشکی پیونگ یانگ، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول یک منبع نظامی نوشت که تخمین زده می گردد سرعت موشک میان برد بالستیکی که به وسیله پیونگ یانگ مورد آزمایش نهاده شد، 16 ماخ یا 16 برابر سرعت صوت بوده است.

این منبع نظامی اضافه نموده است که سرویس های امنیتی آمریکا و کره جنوبی تصور می نمایند این موشک مشابه موشک بالستیک میان برد هسوانگ-12 باشد که کره شمالی آن را در ماه نوامبر سال 2017 آزمایش نموده بود.

صبح روز یکشنبه رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که پیونگ یانک یک پرتابه ناشناخته را از استان جاگانگ به سمت دریای شرقی پرتاب نموده است.

براساس این گزارش، این موشک بین 800 کیلومتر (497 مایل) را با حداکثر ارتفاع 2 هزار کیلومتر (یک هزار و 243 مایل) را طی نموده است.

با این حال فرماندهی هند- اقیانوسیه (ایندوپاسیفیک) ارتش آمریکا اعلام نموده که این موشک هیچ تهدیدی را علیه ایالات متحده و متحدانش در منطقه ایجاد نخواهد کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2119

به "آمریکا برای مذاکرات مجدد با کره شمالی اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای مذاکرات مجدد با کره شمالی اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید