اجرای بیش از 3 هزار کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش تور یونان ارزان، مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تا به امروز در این استان سه هزار و 100 کیلومتر فیبرنوری اجرا شده گفت: اجرای 130 کیلومتر از این شبکه سال جاری انجام شد.

اجرای بیش از 3 هزار کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری

هومان محمودی گفت: سال جاری 70 سایت ارتباطی همراه اول در استان راه اندازی شده است و اجرای 40 سایت دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 6 هزار شماره تلفن ثابت واگذار شده است و هفت هزار نفر نیز در استان تقاضای اینترنت همراه نموده اند.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری اعلام نمود: از نیمه دوم سال 99 تا به امروز نیز 184 مورد تجهیزات اینترنت پرسرعت همراه در استان نصب شده که ارزش ریالی هریک از این تجهیزات یک میلیارد تومان است.

محمودی ضریب تلفن همراه اول در استان را 100 درصد اظهار داشت و گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز 26 درصد و پوشش تلفن همراه اول در روستا ها 90 درصد است.

وی اعلام نمود: مخابرات در روستا های استان 75 سایت فعال دارد که هیچ یک مجهز به اینترنت پرسرعت نیست.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عایدی و هزینه های این شرکت با یکدیگر همخوانی ندارد، گفت: این شرکت در استان ماهانه 830 میلیون تومان عایدی دارد در حالی که هزینه نگهداری سایت های تلفن ثابت در استان بیش از یک میلیارد تومان هزینه دربردارد به طوری که عایدی های این شرکت جبران یک چهارم هزینه ها هم نمی گردد.

محمودی مطالبات این شرکت از دستگاه های اجرایی استان را 6 میلیارد تومان اظهار داشت و گفت: برای دستگاه های اجرایی ماهانه قبض صادر می گردد و امید می رود این مطالبات هرچه سریع تر پرداخت گردد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تعرفه های تلفن ثابت طی 15 سال اخیر هیچ افزایشی نداشته است، اضافه نمود: این موضوع با توجه به نبود تناسب بین عایدی ها و هزینه های مخابرات، این شرکت را زمین گیر نموده بود از این رو با تصویب و تایید سازمان تنظیم مقررات، شورای رقابت و کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی این تعرفه از شهریور سال جاری افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هنوز در مورد افزایش تعرفه های تلفن ثابت در روستا ها مشخص تکلیف نشده است و در حال حاضر تعرفه ها به همان شیوه قبل محاسبه می گردد.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2235

به "اجرای بیش از 3 هزار کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بیش از 3 هزار کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید